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
auto
2024. 04. 16. kedd

A Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6 modellt méreteit és műszaki adatait tekintve már összehasonlítottuk, amelyből kiderült, hogy a Kia sportosabb, az Ioniq egy hajszálnyival tágasabb lesz a két, azonos platformra épülő koreai modell közül.

Kia EV6 vagy Hyundai Ioniq 5 az én autóm?

A vásárlók többségének azonban az ár erősebben befolyásolja a döntést, mint a csúcsteljesítmény. Magyar ára egyelőre csak az Ioniq 5 modellnek ismert, az Egyesült Királyságban azonban már a Kia is megerősítette az EV6 árlistáját. A szigetországban a Kia EV6 induló ára 40.895 font (16,8 millió Ft), azonban már ez a modell is a nagyobb, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral érkezik. A sportosabb, GT-Line változat ára hátsókerék hajtással 43.895 font (18 millió Ft), az összkerekes modellért pedig 47.395 fontot (19,5 millió Ft) kell a kasszánál hagyni. A GT-Line S felszereltségi szint pedig 48.395 fonttól (20 millió Ft) indul.

A Hyundai Ioniq 5 ikertestvér angliai induló ára mintegy 10%-kal alacsonyabb, 36.995 font (15,2 millió Ft), ez azonban csalóka, mert ennyiért a kisebb, 58 kWh-s akkut kapjuk. A legolcsóbb nagy akkus (73 kWh) változat induló ára 39.295 font (16,2 millió Ft), amely 1500 fonttal (600.000 Ft) még mindig kevesebb, mint az az összeg, amit a Kia EV6 legolcsóbb változatáért kell fizetni.

Magyarországon az Ioniq 5 modell induló ára éppen egy hajszállal marad 15 millió forint alatt, így a brit árakból kiindulva a legolcsóbb Kia EV6 várhatóan jóval 15 millió forint felett érkezik. Ha az állami támogatás 1,5 milliós összege a pletykáknak megfelelően valóban 16 millió forintig jár majd, akkor a hazai képviselet minden bizonnyal eléri, hogy a hazai induló ár 16 millió Ft alatt maradjon, így az 50 szerencsés, aki az egy napig élő előrendelés idején jelezte vásárlási szándékát és beállt a virtuális sorba, akár 14,5 millió forintért hazaviheti az EV6-ot.

Ennyit adhat az állam idén villanyautó vásárlásra

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.