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
auto
2024. 04. 19. péntek

Gyártásba engedik az MG őrült sportautóját

elektromos autó

Az idei Sanghaji Autószalon legvagányabb autóját a kínai SAIC leányvállalata, a már Európában is értékesítő MG mutatta be Cyberster néven. A hagyományos brit stílusjegyeket a roadsterek sportosságával ötvöző villanyautó eredetileg csak egy mutatós tanulmánynak épült, aminél a tervezők azzal kísérleteztek, hogy miként nézhetne ki a jövőben egy egzotikus sportkocsi az MG emblémájával.

Brutális villanyautóval vadul az Európában is kapható kínai márka

A pozitív visszajelzések miatt azonban a vállalat úgy döntött, hogy megfontolja, érdemes-e gyártásba vinni a kétüléses fenevadat. Április végén az MG létrehozta az MG CyberCUBE közösségi finanszírozási platformot, amellyel a rajongók komolyságát igyekezett felmérni. Azok, akik szeretnék támogatni a Cyberster megvalósulását, és ezáltal beleszólni a fejlesztés irányába, azok egy 1000 kínai jüan értékű felajánlással csatlakozhatnak a projekthez. A gyártó legalább 5000 regisztrációt várt július 31-ig, de ezt már most meghaladta a résztvevők száma, így eldőlt, hogy gyártani fogják az autót.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a jármű mennyit őriz majd meg a különleges dizájnjából, illetve a tervezett specifikációk sem ismertek. Az MG már magáról a koncepcióról is keveset árult el: állítólag egy kizárólag villanyautókhoz tervezett padlólemez van alatta, és a NEDC szerint akár 800 kilométer is kihozható az aksijából, feltéve persze, hogy a sofőr nem a 3 másodperc alatti 0-100-as gyorsulást gyakorolja folyamatosan.

Habár konkrét tervekről nem számolt be az MG, a londoni dizájnközpontban megálmodott sportautóhoz Kínán kívül valószínűleg az Egyesült Királyságban is hozzá lehet majd jutni, és az sem kizárt, hogy az autógyártó más európai piacára is jut belőle néhány darab.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.