Úgy néz ki elhamarkodottak voltak azok a szalagcímek amelyek a gyilkos Autopliotot látták a texasi Tesla baleset hátterében. Megszületett az előzetes szakértői jelentés, amely egyértelműen leszögezi: még csak bekapcsolni sem engedte magát a rendszer a kérdéses útvonalon. Összefoglaljuk mi tudható jelenleg. Zűrzavar Mint arról mi is beszámoltunk, alig egy hónapja, április 17-én tragikus autóbaleset történt Houston külvárosában, Springben, amelyben két ember életét vesztette. Természetesen rengeteg halálos baleset történik naponta a világon, ez pedig azért kapott helyet a világ számos újságjának címlapján mert egy Tesla Model S volt a főszereplője és felmerült, hogy nem volt sofőr a vezetőülésben. Két ember meghalt egy autóbalesetben (csak erre nem kattint senki) Ahogyan korábban írtuk, a balesetről nyilatkozó rendőr dobta be a köztudatba, hogy amikor a tűzoltók levonultak, az egyik utast a jobb első, a másikat a bal hátsó ülésben találták meg holtan, ezért felmerül, hogy be volt kapcsolva az Autopilot. Később más források arról számoltak be, hogy igazából nem is ez a rendőr volt illetékes a területen, hanem egy másik őrsről vonultak ki kollégái. Elhangzott egyébként a részéről egy olyan állítás is, hogy a tűzoltók 4 órán át harcoltak a lángokkal – ezt később maga a mentést vezető tűzoltóparancsnok cáfolta. Mint elmondta, kollégái pár perc alatt eloltották a lángokat, de az autó akkucsomagját még néhány órán keresztül, folyamatos, szerényebb mennyiségű vízsugárral hűtötték, hogy ne lobbanjon vissza. Megszólalt a tűzoltóparancsnok és Musk is a texasi Tesla-baleset ügyében Az eddig megszólaló tanúk és ismerősök arról számoltak be, hogy egy 59 éves úriember és felesége látták vendégül egy 69 éves barátjukat, együtt vacsoráztak, a két férfi pedig ezalatt az autó képességeiről beszélgetett. Az esete végén a házigazda és barátja beszálltak a Teslába, hogy kipróbálják a kocsit. Az örömautózás azonban alig pár méter után tragédiába torkollott, amikor az autó az első kanyarban kiszaladt az útról és fáknak csapódott. Humanpilot A baleset kapcsán azonnal kész tényként kezelte a sajtó, hogy a Tesla robotpilótája volt felelős. Akadt még olyan fogyasztóvédő lap is, amelyik videón demonstrálta, hogy hogyan lehet átverni a rendszert, hogy az akkor is tovább működjön, ha a sofőr már nem tartózkodik a vezetőülésben. (Az eset pikantériája, hogy míg a Tesla rendszerét csak egy 3 lépcsőből álló procedúra és plusz felszerelés beiktatásával tudták kicselezni, idő közben felkerült egy videó az internetre, amely azt mutatja, hogy a tesztben egyik pozitív példaként emlegetett Ford utasfigyelőjét sem érdekli, ha menet közben eltűnik a súly az ülésből, de a Tesla rendszerével szemben az sem zavarja, ha menet közben kikapcsoljuk a biztonsági övet.) Újabb információt osztott meg a Tesla a horror balesetről A balesetet az elmúlt hónap során a két illetékes amerikai közlekedésbiztonsági szerv, az NTSB és az NHTSA közösen vizsgálta a helyi rendőrség és a Tesla bevonásával. Az autó adattároló rendszere oly mértékben károsodott, hogy abból információt nem tudtak kinyerni, de egy hasonló évjáratú és felszereltségű Teslával lemodellezték a baleset helyszínén az eseményeket. Az NTSB, amely többek között arról híres, hogy légiközlekedési baleseteknél akár a roncs darabjaiból is újjáépíti a gépet, hogy a végére járjon a baleset okának, most kiadta előzetes jelentését a texasi szerencsétlenségről. A szakvélemény egyértelmű: az adott útszakaszon az Autopilotot nem lehet aktiválni. A vizsgálat eredménye szerint, a távolságtartó tempomatot ugyan be lehet kapcsolni, de az automatikus kormányzást nem engedélyezi az autó. (Ez feltehetőleg annak tudható be – tesszük mi hozzá -, hogy egy felfestések nélküli mellékútról van szó, ami nincs engedélyezve a rendszernek.) Az NTSB jelentése azt is megemlíti, hogy kielemezték a tulajdonos házának biztonsági kamerái által rögzített felvételeket is. Bár szemtanúk korábban azt mondták, hogy a tulaj nem is az első, hanem a hátsó ülésre ült be, a videófelvételeken az látszik, hogy baloldalt elöl szállt be az autóba. Mintegy 160 méterrel később, az autó a padkán, egy vízelvezető csatornán és egy emelt csatornafedélen keresztül száguldva a fákba csapódott. Az NHTSA jelentése még várat magára, a balesetnek hivatalos oka egyelőre nincsen. A címlapkép forrása az NTSB. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!