Véget ért a digitális fejlesztés, és a weissach-i létesítményen belüli tesztelés időszaka a Porsche következő tisztán elektromos modellje, a Macan EV számára, így a szabadidőautó legelső prototípusai kigurulhattak a közutakra, hogy a valós közlekedési szituációkkal is megismerkedhessenek. A járműveknek körülbelül 3 millió kilométert kell megtenniük különböző időjárási és útviszonyok között, mielőtt 2023-ban megkezdődik a forgalmazásuk.
Habár az elektromos Macan piaci bevezetésének tervezett dátumát a Porsche eddig sosem jelentette be, valószínűleg halasztásra került sor, hiszen korábban minden médium 2021-ről, vagy 2022-ről számolt be. A német autógyártó sajtóanyagában most az olvasható, hogy a villanyautó megjelenése előtt a jelenlegi Macan kap egy újabb hagyományos meghajtású utódot 2021 folyamán (valószínűleg ezzel együtt jött volna eredetileg a Macan EV), és csak ezt követően érkezhet a zéró emissziós típus 2023-ban. A különböző hajtásláncú változatokat azután párhuzamosan értékesítik majd.
A Macan EV erősen álcázott prototípusai egyelőre nem sokat árulnak el a végleges dizájnról, azt azonban tudjuk, hogy a villanyautó saját dedikált elektromos padlólemezen fekszik (az Audival közös, 800V-os PPE-n), azaz műszakilag semmi köze sem lesz a hagyományos testvéreihez. A Porsche elárulta, hogy a fejlesztés során az egyik legfontosabb célkitűzés, hogy elektromos SUV-ja a legsportosabb modell legyen a szegmensben.