Közel 200 darab akkucsere állomásával a NIO jelenleg abszolút úttörője az akkumulátorcserélős töltési megoldásnak, de más kínai autógyártók (pl. a Geely Csoport, és a BAIC-hoz tartozó BJEV) is a nyomába eredtek, sőt, a minap a Renault is előállt azzal az ötlettel, hogy 10 évvel ezelőtti sikertelen próbálkozása után visszatér ehhez a technológiához. E koncepció egyértelmű előnye az általános kábeles töltéshez képest, hogy percek alatt juttatja teli akkumulátorhoz az ügyfelet – ráadásul a sofőrnek teendője sincs, hiszen az akkucsere állomás teljesen automatikusan végzi a műveletet. A lemerült aksi ezután feltöltődik, és várja a következő villanyautóst, akinek másik pakkra van szüksége.
Egy ilyen állomás működését nézhetjük meg a Geely UnCut videójában. A kínai autóóriás az év végéig 100 akkucserélő állomás bekapcsolását ígéri. A Geely vásárlóinak nem kell mást tenniük, mint az applikációban kiválasztani a megfelelő állomást (az alkalmazás mutatja azt is, hogy hány töltött akkucsomag áll rendelkezésre a helyszínen), és mint egy autómosóban, egyszerűen behajtani egy kapun és beparkolni a kialakított helyre. Ezután az állomás egyetlen perc leforgása alatt kicseréli az akkucsomagot.