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
auto
2024. 04. 23. kedd

Végre megérkezett a hír, amely miatt rengetegen hónapok óta halogatják az elektromosautó-vásárlás június 14-től újra igényelhető állami támogatás elektromos járművek vásárlásához.

A feltételek a mai napon megjelentek a pályázatot bonyolító IFKA honlapján. A legfontosabb változások a 2020-as rendszerhez képest az alsó sávhatár emelése, a felső sávban a támogatás összegének emelkedése, valamint a 7 vagy többszemélyes autókra a magasabb sávhatárok alkalmazása.

Az előző évben a 11 milliós határ beváltotta a hozzá fűzött reményeket, az importőrök és márkakereskedők sorra jelentették be az árengedményeket, hogy minél több modell jogosult legyen a magasabb összegű 2,5 millió forintos támogatásra. Idén a gyengülő forint/euró árfolyam mellett a 11 milliós határt már nagyon kevés típusnál tudták volna tartani, így könnyítésképp a minisztérium úgy döntött, hogy 12 millió forintra emelik a két sáv közötti határt.

Forrás: IFKA

A magasabb sávban tavaly 500.000 forintos támogatásra lehetett pályázni, ez azonban nem igazán volt népszerű. A viszonylag kis összeg miatt nagyon kevesen választottak drágább, így jobban felszerelt, nagyobb hatótávval rendelkező személygépkocsit. Ezen minden bizonnyal változtat majd, hogy az idei évtől a felső sávban háromszorosára, 1,5 millió forintra nő a támogatás összege. A felső határ a korábbi pletykákkal ellentétben nem emelkedett 16 millió forintra, maradt a tavalyi 15 milliós határ.

Van azonban egy érdekes kivétel, pontosabban engedmény: a 7 vagy többszemélyes autókra a két sáv közötti határ 12 helyett 14 millió forint, a felső határ pedig 15 helyett 17 millió forint. Mivel jelenleg még érvényben van a háromgyerekes családok 2,5 millió forintos támogatása 7 üléses személyautó vásárlására, így 14 millió forintig összesen 5 millió, a maximum 17 millió forintba kerülő 7 üléses autókra összesen 4 millió forintos támogatás vehető igénybe, amennyiben a két program kombinálható marad.

Forrás: IFKA

Az idei keretösszeg összesen 3 milliárd forint, de ez három szakaszban pályázható meg. A pályázatok benyújtására 2021. június 14. 08:01 perctől szakaszosan, illetve a rendelkezésre álló forrás kimerüléséig van lehetőség.

FRISSÍTÉS (2021.05.18): Két további lényeges részlet a pályázattal kapcsolatban, hogy ebben a pályázatban cégek, vállalkozások nem pályázhatnak, ezen kívül érvényes megrendelés szükséges a pályázat benyújtásához, melynek dátuma nem lehet régebbi, mint a pályázat kiírása (azaz 2021.05.17.)

A taxiként használt autók megvásárlásának támogatására az állam külön programot indított, aminek a részleteiről itt írtunk bővebben.

A korábbi magyarországi állami támogatási rendszerekkel foglalkozó összefoglalónk itt található.

15 milliónál indul a Tesla – megnyílt a magyar szalon

Júniustól újra pályázhatnak elektromos autó vásárlására a taxisok

A cégek, vállalkozók kimaradtak a villanyautós pályázatból

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.