A 2020-as pénzügyi év értékelőjén a Nissan vezetősége röviden kitért a vállalat soron következő elektromobilitási projektjeire, melyek közül a legfontosabb a tisztán elektromos Ariya crossover globális piaci bevezetése. A japán vállalat elárulta, hogy világszerte már közel 200 ezer jelentkezőt számlál a kétféle akkukapacitással is megjelenő újdonság – ez egyelőre valószínűleg csupán a potenciálisan vásárlókká váló érdeklődőket jelenti, de a villanyautó körüli várakozásokat jól mutatja, hogy február elején még csak fele ennyi, 100 ezer körüli volt ez a szám.
A most induló 2021-es pénzügyi év másik villanyautója egy vadonatúj kei autó lesz, amely azonban csupán a japán piacon jelenik meg. A Mitsubishivel közösen fejlesztett apró villanyautó a nemrég nyugdíjba vonult i-MiEV utódjának tekinthető, igaz műszaki kapcsolata valószínűleg nem lesz vele.
A két villanyautó mellett a Nissan bővíteni tervezi e-POWER hibrid rendszerével szerelt kínálatát, Európában a Qashqai és az X-Trail, Kínában pedig a Sylphy kapja meg ezt a technológiát. Az e-POWER-ből az évtized közepén érkezik a harmadik generáció, amelynek gyártási költségei már meg fognak egyezni a hagyományos belsőégésű motoros járművekével az akkorra várható szabályozási környezetben. A villanyautók terén a Nissan is a szilárdtest akkumulátoroktól várja az áttörést, ami a tervei szerint már 2030 előtt egy jelentős csökkenést eredményez majd az akkupakk árában.