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
auto
2024. 04. 23. kedd

Két új elektromos BMW-hez indult meg az akkugyártás Németországban

elektromos autó

Megkezdődött az ötödik generációs magas feszültségű akkumulátorcsomagok és akkumulátormodulok sorozatgyártása a BMW iX és az i4 villanyautókba a német prémium autógyártó dingolfingi központjában, és ezzel párhuzamosan az ötödik generációs villanymotorok gyártási kapacitása is megnövekedett. A 2020 és 2022 között több mint 500 millió eurós befektetésből épített és bővített új létesítményben a tavalyi év végén indult a termelés, és ezidáig csak az iX3 elektromos szabadidőautó erőforrását szerelték itt össze, a mostani bővítéssel azonban a Dingolfingban hamarosan gyártásba kerülő iX villanymotorjának is jut hely. Az i4 sportszedánt majd csak az ősszel teszik fel a futószalagra Münchenben, de villanymotorja és akkumulátora szintén a dingolfingi centrumban készül. 2022-től a tervek szerint évi félmillió villanyautó számára szolgáltatja majd a hajtásláncot a létesítmény.

Évi félmillió elektromos BMW-hez készül hajtáslánc Dingolfingban

Dingolfing mellett Regensburgban és Lipcsében is készülnek alkatrészek az elektromos hajtáslánchoz, ezek áprilisban és májusban indultak be. Az említett helyszínek bővítésére a steyri komplexummal együtt összesen körülbelül 790 millió eurót fordít a BMW Group 2022-ig.

Az akkumodulok összeszereléséhez a BMW egy rugalmas módszert fejlesztett ki házon belül, ami lehetővé teszi különböző elrendezésű modulok ugyanazon gyártósoron történő előállítását, függetlenül attól, hogy milyen kialakítású, mekkora teljesítményű villanyautóba szerelik majd be őket. A beszállítókkal kötött megállapodások értelmében a modulokat felépítő akkucellák gyártásához kizárólag megújuló forrásból nyert elektromosságot használnak, jelentősen csökkentve ezzel az ötödik generációs elektromos hajtásláncok környezeti lábnyomát. Az akkumulátorcellák kémiájára és dizájnjára vonatkozó kutatások a BMW-nél is folyamatban vannak, ám a saját gyártás egyelőre csak a prototípusokig jutott el.

Dingolfing eredeti gyártóegyüttesében 2013-ban kezdődött meg az elektromos alkatrészek gyártása a BMW i3 akkumoduljaival és pakkjával. Ezt követően villanymotorgyártó futószalaggal bővült, és a plug-in hibridekbe is elindult az akkugyártás 2014-ben. A folyamatos bővüléssel mostanra elérte a 125 ezer négyzetméteres hasznos területet és az 1400 alkalmazottat, amely az év végére várhatóan 1900 főre növekszik.

Az iX-szel és az i4-gyel együtt az idei év végén már összesen öt tisztán elektromos modellt fog értékesíteni a BMW Csoport.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.