Június 5-én, a környezetvédelmi világnap alkalmából megrendezett konferencián a Fiat bejelentette, hogy 2025 és 2030 között fokozatosan kivezeti kizárólag belsőégésű motorral hajtott modelljeit, és csak az elektromos járműveket tartják meg a kínálatban. Az nem teljesen egyértelmű, hogy az „electric-only” kifejezés alatt csak tisztán elektromos autókat értenek-e az olaszok, vagy az elektromos hajtásra képes plug-in hibridek is maradhatnak, de az biztos, hogy radikális változásokat jelent az autógyártó életében, hiszen a márka személyautó-kínálatában jelenleg mindössze egyetlen modell, az új 500-as városi kisautó tölthető hálózatról.
Olivier François, a Fiat vezérigazgatója szívhez szóló monológgal is készült, amiben arról beszélt: a világjárvány alatt a városok utcáit meghódító vadon élő állatok látványa ráébresztette, hogy valamit tenni kellene a bolygóért:
„Azt, hogy az új 500-ast csak elektromosként dobjuk piacra, igazából már a Covid-19 előtt eldöntöttük. Már akkor tudtuk, hogy a világ nem bír el több kompromisszumot. Valójában a lezárások csak a legutóbbi figyelmeztetések voltak. Akkoriban olyan szituációknak lehettünk szemtanúi, amiket egészen odáig elképzelni sem tudtunk volna, mint például az utcákon kóborló vadállatok, és ahogyan a természet visszahódítja mindazt, ami jogosan az övé. És, mintha még ezek után szükség lett volna rá, emlékeztetett minket a cselekvés sürgősségére, hogy tennünk kell valamit a Föld bolygóért. Van egy ikonunk, az 500-as. Egy ikonnak mindig küldetése van, és az 500 sem kivétel: az 1950-es években mindenki számára elérhetővé tette a mobilitást, most pedig a fenntartható közlekedést kínálja mindenki számára.”
A Fiat nemcsak az elektromos autókra való átállással, hanem torinói központjának átalakításával is hozzá kíván járulni a klímavédelemhez. Az egykori Lingotto autógyár tetején Európa legnagyobb függőkertjét építi fel több mint 28.000 növénnyel.