Még az idén leállítja a Clarity üzemanyagcellás meghajtású változatának gyártását a Honda, reagálva annak alacsony népszerűségére – tudta meg a japán Nikkei hírportál. A csupán lízingelés útján elérhető modellből háromféle, alternatív hajtásrendszerrel felszerelt típus is készült: a tisztán elektromos Clarity EV gyártását tavaly szüntette be a vállalat, a konnektoros hibrid Clarity PHEV pedig az FCV (Fuel Cell Vehicle) változattal karöltve az idei évben távozik. Honda Clarity FCV A jelenlegi, 2016-ban piacra dobott Clarity FCV a második generációját éli, elődje, a 2008-ban megjelent FXC Clarity a legelső kereskedelmi forgalomba kerülő hidrogénes személyautó volt, megelőzve a hidrogénhajtás iránt szintén elkötelezett vetélytársak autóit, a Hyundai ix35 Fuel Cellt, valamint a Toyota Mirai-t. A Nikkei információi szerint a Honda mindössze 1900 darabot adott bérbe a Clarity FCV-ből világszerte a magas ára és a fejletlen töltőhálózat miatt, nagyobbik részét az Amerikai Egyesült Államokban, kisebbik részét pedig Japánban, míg Európába csak néhány bemutatódarab érkezett. Honda Clarity FCV A kétféle Clarity mellett a Honda a szintén gyengén teljesítő benzines Legend szedánját, és a családi Odyssey modelljét is kivégzi, mindez annak az átszervezésnek a része, amellyel az autógyártó az elektromos autók gyártását igyekszik előtérbe helyezni, valamint berendezkedik a kizárólag zéró emissziós járművek gyártására 2040-re. Mindazonáltal az üzemanyagcellás technológia nem fog kisebb figyelmet kapni a cégnél, mint eddig, a Honda újabb modellek kiadására készül, valamint a General Motors-szal 2013-ban indított együttműködés is folytatódik. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!