Már sokszor felröppent a hír, hogy a Tesla megnyithatja Supercharger hálózatát más gyártók autói előtt. Most az Electrek hozott le egy hasonló szenzációt – de az ördög a részletekben rejlik, a részletek pedig nem barátai a hangzatos szalagcímeknek.
Norvégia, Németország, az egész világ
Az Electrek tegnapi írása szerint a Tesla arról tájékoztatott norvég döntéshozókat, hogy 2022 harmadik negyedévéig megnyitja Superchargereit más márkák autói előtt. A kanadai villanyautós lap ezt azzal is összekapcsolta, hogy a német közlekedési miniszter is a nyitásról tárgyal az autógyártóval és azt sejtetik, ez egy nagyobb hullám kezdete lehet.
Akár még lehet az is, hiszen a Tesla soha nem zárkózott el ettől, de alapvetően két dolgot kértek cserébe:
- az érintett márkák szálljanak be a hálózat kiépítési költségeibe (talán visszamenőleg is?) és fenntartásának terheit is osszák meg, valamint
- az autóknak fel kell tudniuk venni egy bizonyos minimális teljesítményt, hogy ne foglalják túl hosszú ideig a töltőket.
Mind a két kitétel érthető és indokolt, de eddig senki nem élt a lehetőséggel. Hogy ez azért van-e mert a részletes Tesla ajánlat sok egyéb elfogadhatatlan apróbetűs részt tartalmaz, esetleg inkább büszkeségből nem álltak szóba az amerikai márkával, vagy egyszerűen csak nem akarták pénzzel segíteni a riválist, azt nem tudjuk. Épp eléggé fájhat nekik a CO2 kreditek vásárlása, de az legalább matematikailag kimutathatóan milliókat spórol az EU büntetésen.
Német közlekedési miniszter: nyíljon meg a Supercharger hálózat!
Csakhogy, mint az Alex Voigt, a Cleantechnica egykori vendégszerzője és a német villanyautó piac tudora jelezte Twitteren – és később egy Electrek kommentben is -, a mostani hír sokkal specifikusabb, mint azt a cikk sejteti. Konkrétan arról van szó, hogy a Tesla bejelentkezett állami villámtöltő építési támogatásért, amelynek feltétele, hogy az oszlop mindenki számára használható legyen. A vállalat ezt elfogadja, és jövő év őszéig eleget is tesz a követelménynek – de csak konkrétan az így épült Superchargerek esetében. Jelenleg egy-két ilyen állomásról van szó.
The article from @ElectrekCo about this matter is factually wrong. First its indeed just 1 single new Supercharger the document refers to & secondly to draw conclusions about the global SC Network is incorrect and made up
A credible source confirmed the article is nonsense!
— Alex (@alex_avoigt) June 24, 2021
Hogy később megnyílik-e a teljes hálózat, és ha igen akkor mindenütt, csak Európában, vagy csak egyes országokban, azt nem tudjuk.