A nagy teljesítményű sportautóiról ismert márka egyértelművé tette beszállítóinak: aki nem tudja vállalni, hogy csak 100%-ban megújuló energiát használ az alkatrészek gyártásához, az ne számítson hosszútávú szerződésre tőlük.
Minden zöld
A német autógyár a Taycant már 2019 óta CO2 -semleges gyárban készíti, és mára az összes nagyobb üzemük ilyen. A vállalat azonban úgy számol, hogy szén-dioxid lábnyomának 20%-áért a beszállítói felelnek, ezért most értesítette 1300 partnerét, hogy a jövőben nem fog megrendelést adni új típusok kapcsán olyan cégnek, amelyik nem kizárólag megújuló energiával állítja elő a nekik szállított alkatrészeket.
A vállalat számításai szerint a Taycan Cross Turismo az első olyan autójuk, amely teljes életciklusa alatt CO2-semleges lesz, és több mint egymilliárd eurót szánnak arra, hogy ez a többi típusnál is így legyen. 2025-re a legyártott járművek 50%-ában lesz villanymotor (is), és 2030-ra 10-ből 8 Porsche tisztán elektromos, vagy plug-in hibrid lesz.
A vállalat eladásainak tavaly 7,5%-a, kicsivel több, mint 20 ezer autó volt teljesen elektromos.