A Bentley stratégiai célul tűzte ki maga elé, hogy 2026-tól kezdődően kizárólag tisztán elektromos és plug-in hibrid, 2030-tól pedig csak tisztán elektromos modelleket értékesít. Hosszú az út a belsőégésű motortól való búcsúzásig, de a vadonatúj Flying Spurrel egy apró lépéssel most közelebb került hozzá a brit luxusmárka, hiszen e modell több mint 700 kilométeres hatótávolságából körülbelül 40 km már elektromossággal teljesíthető. A Flying Spur Hybrid a prémium szedán harmadik generációjából született, ez a második, konnektorról is tölthető modellje a Bentley-nek a Bentayga SUV után. A motorháztető alatt egy 2,9 literes V benzinmotort egészítették ki egy 100 kW-os villanymotorral, a rendszer összes teljesítménye ezáltal 543 lóerőre nőtt, ami körülbelül 96 LE-vel nagyobb, mint a hibrid Bentaygáé. A Flying Spur Hybrid 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, azaz a nehezebb hajtáslánca ellenére csupán két tizeddel lassabb hagyományos V8-as testvérénél. Az akkumulátor kapacitása 14,1 kWh, ami két és fél óra alatt teljesen feltölthető AC hálózaton 7,2 kW teljesítménnyel, DC töltésre viszont nem képes az autó. A Flying Spur automatikusan eleve elektromos üzemmódban indul, a töltéshez szükséges kábelt az autóhoz adja a gyártó, valamint otthoni töltési lehetőség is ingyenesen jár a vásárláshoz, ezekkel is ösztönözni szeretné a villanyautóként való használatot a Bentley. Habár a hivatalos WLTP szerinti fogyasztási adatok még nem véglegesek, eddig ez a legalacsonyabb CO2-kibocsátású modellje a Volkswagen Csoporthoz tartozó luxusmárkának. A Crewe-ben gyártott hibrid rendelése a nyár folyamán elindul, az első kiszállítások 2021 vége előtt megtörténnek. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!