Az orrmotoros sportautókkal kezdődik az Aston Martin teljes elektromosítása 2025 után, a jelenlegi portfólió Vantage és DB11 modelljeinek következő generációi már biztosan tisztán elektromos meghajtással fognak piacra kerülni – erről Tobias Moers, a brit sportautómárka vezérigazgatója beszélt az Autonews hírportálnak.
Az Aston Martin korábban, még Andy Palmer vezetése alatt nagyratörő elektrifikációs tervekkel készült a cég átalakítására, mely a Rapide E villanyautó, és a Lagonda teljesen elektromos márkaként váló újraélesztésével indult. Lawrence Stroll kanadai milliárdos, aki tavaly a cég fő részvényeseként csatlakozott az igazgatótanácshoz, az Aston Martin pénzügyi helyzetének javítása céljából elkaszálta ezeket a projekteket. Azóta egy lassabb, és hosszabb úton igyekszik a márka hátrahagyni V8 és V12 motorokat.
Az angliai székhelyű vállalat első elektromosított modellje, a hibrid Valkyrie szeptemberben érkezik a piacra. A konnektorról is tölthető sportautókig 2023-ig kell várniuk a vásárlóknak, ekkor jelenik meg ugyanis a múlt hét csütörtökön bemutatott plug-in hibrid V8-as Valhalla. A DBX SUV, és egy, a Vanquish Vision koncepcióként előrevetített szuperautó szintén konnektoros hibridként megy gyártásba.
Csak ezeket követően kerül sor tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítésére – elsőként a Vantage vagy a DB11 utódjára, de Moers májusban azt nyilatkozta, hogy az első elektromos sportautó után egy sportterepjárót is épít majd a cég 100%-ban villanyos hajtással, reagálva a szegmens kiemelkedő népszerűségére. Mindemellett, ha csak a vezetőségen múlik, a belsőégésű motor még sokáig a márka életének része marad, hiszen a tervek szerint 2030-ra csupán a modellportfólió fele lesz tisztán elektromos hajtású. Az elektromosítás egyébként azt is jelenti, hogy a Vantage és a DB11 a korábban tervezettnél tovább maradhat a kínálatban.
Az Aston Martin valószínűleg a villanyautóinál is a Daimler technológiájára fog támaszkodni, ahogyan ezt a hagyományos és hibrid modelljeinél is teszi – a vadonatúj Valhalla plug-in hibrid hajtáslánca is a Mercedes AMG munkája. Moers elmondása szerint a villanyos Aston Martinok hatótávolsága meghaladhatja a 600 kilométert is.