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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Az Aston Martin két sikermodelljének utódja már elektromos lesz

Az orrmotoros sportautókkal kezdődik az Aston Martin teljes elektromosítása 2025 után, a jelenlegi portfólió Vantage és DB11 modelljeinek következő generációi már biztosan tisztán elektromos meghajtással fognak piacra kerülni – erről Tobias Moers, a brit sportautómárka vezérigazgatója beszélt az Autonews hírportálnak.

Az Aston Martin korábban, még Andy Palmer vezetése alatt nagyratörő elektrifikációs tervekkel készült a cég átalakítására, mely a Rapide E villanyautó, és a Lagonda teljesen elektromos márkaként váló újraélesztésével indult. Lawrence Stroll kanadai milliárdos, aki tavaly a cég fő részvényeseként csatlakozott az igazgatótanácshoz, az Aston Martin pénzügyi helyzetének javítása céljából elkaszálta ezeket a projekteket. Azóta egy lassabb, és hosszabb úton igyekszik a márka hátrahagyni V8 és V12 motorokat.

Aston Martin V6: villanyautózás 6 év múlva

Az angliai székhelyű vállalat első elektromosított modellje, a hibrid Valkyrie szeptemberben érkezik a piacra. A konnektorról is tölthető sportautókig 2023-ig kell várniuk a vásárlóknak, ekkor jelenik meg ugyanis a múlt hét csütörtökön bemutatott plug-in hibrid V8-as Valhalla. A DBX SUV, és egy, a Vanquish Vision koncepcióként előrevetített szuperautó szintén konnektoros hibridként megy gyártásba.

Csak ezeket követően kerül sor tisztán elektromos meghajtású modellek értékesítésére – elsőként a Vantage vagy a DB11 utódjára, de Moers májusban azt nyilatkozta, hogy az első elektromos sportautó után egy sportterepjárót is épít majd a cég 100%-ban villanyos hajtással, reagálva a szegmens kiemelkedő népszerűségére. Mindemellett, ha csak a vezetőségen múlik, a belsőégésű motor még sokáig a márka életének része marad, hiszen a tervek szerint 2030-ra csupán a modellportfólió fele lesz tisztán elektromos hajtású. Az elektromosítás egyébként azt is jelenti, hogy a Vantage és a DB11 a korábban tervezettnél tovább maradhat a kínálatban.

Aston Martin DB11

Az Aston Martin valószínűleg a villanyautóinál is a Daimler technológiájára fog támaszkodni, ahogyan ezt a hagyományos és hibrid modelljeinél is teszi – a vadonatúj Valhalla plug-in hibrid hajtáslánca is a Mercedes AMG munkája. Moers elmondása szerint a villanyos Aston Martinok hatótávolsága meghaladhatja a 600 kilométert is.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.