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
auto
2024. 03. 29. péntek

2025-ig biztosan Herbert Diess marad a VW élén

Az elmúlt hetek sűrű hírzivatarában szinte elsikkadt a hír, de nem szeretnénk szó nélkül elmenni mellette: Herbert Diess marad a VW csoport vezetője 2025 októberéig.

A kinevezés meghosszabbítása természetesen nem volt teljesen sima ügy, de csak tapsolni tudunk neki, mert jelentősége tagadhatatlan.

A királyt megölni nem kell félnetek jó lesz én nem ellenzem

A VW belső hatalmi harcairól, a királydrámákat idéző machniációkról a német sajtó nyomán már többször írtunk a múltban. Azt sem mondanám, hogy teljesen elfogulatlanul szemléltük az eseményeket, hiszen minden olyan autóipari vezetőt támogatunk, aki az elektromobilitás élére áll. Márpedig Diess ezt teszi, ráadásul nem is egy kis garázscég, hanem a világ egyik legnagyobb autógyártójának az élén. Ami a Volkswagennél történik az mindenkire, mindannyiunkra hatással van, ugyanis, ha sikerült volna az egykori BMW-s szakember kigolyózni, és a wolfsburgiak is elindulnak a maszatolós hibrid-hidrogén időhúzó irányba, az évekkel kitolhatta volna az átállás horizontját.

Lapátra kerülhet a VW vezére?

Diess már korábban nyilvánvalóvá tette, hogy már most szeretné meghosszabbítani 2023-ig tartó kinevezést a VW csoport élén. Az állandó találgatások, hogy megy, vagy marad a cégvezető valószínűleg nem tettek jót a belső morálnak, és az ő döntési pozícióját is gyengítették. Olyan ez kicsit, mint az amerikai politikában a béna kacsának nevezett elnök – ezt a kifejezést akkor használják, amikor az ország vezetője a második ciklusa végéhez közeleg, és már nem indulhat újra, hiszen ilyenkor nincs túl nagy ára politikailag szembe szegülni vele, keresztbe tenni neki, hogy az ellenfél keményebbnek láttassa magát.

Miért csak +2 év?

Bár elsőre furcsának tűnhet, hogy mindössze plusz 2 évet kapott Diess a tervei megvalósítására, de a VW belső szabályzata szerint csak 67 éves koráig, azaz a nyugdíjkorhatárig maradhat valaki ebben a pozícióban, ő pedig 2025 októberében tölti be ezt az életkort. (Persze ezután is lehet még az igazgatótanács tagja, elnöke, szóval nem feltétlenül kötelezik arra, hogy élete utolsó 3 évtizedét golfozással töltse). A mostani döntés hátterében a sajtóértesülések szerint az is áll, hogy a döntéshozók közül kikerült a cég korábbi szakszervezeti vezetője Bernd Osterloh, akit Diess egyik legnagyobb ellenlábasának tartottak a vállalaton belül. A cégvezér már korábban is kérte a szerződés meghosszabbítását, de akkor nem kapta meg ehhez a szükséges támogatást.

Mekkora a baj a Volkswagennél?

A 2025 végi dátum egyébként is nagyon fontos lesz a cég életében, hiszen eddigre készül el, és kerül gyártásba az Audi Artemis projektje, ami a következő generációs VW villanyplatform alapja. Erről korábban itt írtunk:

VW New Auto: ez a Volkswagen stratégiája a következő 10 évre

Ha ezt sikerrel pályára állítja a cég vezetője, utána már akár át is adhatja a stafétát egy fiatalabb kollégának a következő ugrás végrehajtásához.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.