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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Ügyes konstrukcióval nyílik meg a Supercharger hálózat

elektromos autó

A Tesla tegnap esti befektetői telekonferencia hívásán Elon Musk beszélt arról is, hogyan képzelik a Supercharger hálózat megnyitását.

1 milliárd dollár feletti nyereség a Teslánál

Mindenki letölti a Tesla appot

Amikor Musk pár napja Twitteren megszellőztette a tervet, sokan aggódtak a töltők túlterheltsége miatt, mások viszont üzleti lehetőséget láttak a lepésben, egy dologban mindenki egyetértett: több részletre van szükségünk. Megkaptuk.

Tényleg megnyílik a Tesla Supercharger hálózata

A Tesla nem a többi autógyártóval egyezkedik, hanem közvetlenül a fogyasztókhoz, a villanyautósokhoz fordul. Aki szeretne a Superchargereken tölteni, annak majd le kell töltenie a Tesla applikációjának legfrissebb változatát amely már képes lesz kezelni más gyártók ügyfeleit is. Az autósnak csak ki kell választania az appban, hogy melyik oszlopot szeretné indítani, és már indulhat is a töltés. Musk szerint ennek szinte minden olyan kocsival működnie kell majd, amelyiknek van kompatibilis csatlakozója, vagy adaptere. Utóbbi kapcsán Amerikára gondoltak – Európában és Kínában szinte mindenki egységesen ugyanazt a csatlakozót használja – tette hozzá.

A Tesla speciális tarifák, és az idő alapú felár bevezetésével kívánja elérni, hogy mindenki csak a szükséges ideig, és lehetőleg különböző napszakokban használja a hálózatot. Ahol már tesztelték a rendszert, ott bevált. Eszerint a Tesla a töltés megkezdését követően bizonyos idő után felárat számol majd fel, hogy a lassan töltő autó ne foglalja az oszlopot. Emellett okostarifákat is bevezetnek majd, ahol a csúcsidőben töltés drágább lesz, mint ha valaki azon kívül használja az oszlopot.

A cég reményei szerint a lépés nem csak a vállalat küldetését segíti, de a jobb kihasználtság miatt olcsóbbá is teszi a hálózat fenntartását. Arra is ígéretet tettek, hogy növelni fogják a töltési teljesítményt, illetve gyorsan fogják bővíteni a hálózatot, hogy legyen elég oszlop minden vásárlónak. A Tesla az útvonaltervezőjét is fejleszteni fogja, hogy az a díjak, kedvezmények, felárak figyelembevételével végezze a feladatát.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.