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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Ötcsillagos töréssel és példátlan aktív védelemmel vizsgázott a kínai XPeng P7

elektromos autó

Az összes elektromos autó között a legjobb eredményt, 98,51%-ot ért el az XPeng P7 szedán a China New Car Assessment Program (C-NCAP) legutóbbi tesztfordulóján az aktív biztonsági rendszerek vizsgálata során – számolt be róla a kantoni székhelyű autógyártó vállalat. Az aktív védelmet – beleértve a vészfékezést különböző szituációkban –, az utasok biztonságát, valamint a gyalogos védelmét értékelő tesztsorozatot a villanyautó ötcsillagos, 89,4%-os összesített eredménnyel zárta. Az oldalirányú ütközésekben kimagaslóan teljesített a modell, és ezt 100%-kal jutalmazták a szakemberek, de a frontális ütközésben mutatott 91,99%-os eredmény is az autó biztonságáról árulkodik.

A P7 kiemelkedő biztonságán a fejlesztők két éven keresztül dolgoztak. A kompakt elektromos hajtásláncnak, valamint a hajtásrendszer főként az autó hátuljára kiterjedő elrendezésének köszönhetően a frontális ütközéseknél mintegy 1223 mm hosszúságú energiaelnyelő terület található, amely a gyártó elmondása szerint 2,4-szer nagyobb, mint egy hagyományos autóban. Ilyen baleseteknél a lassulás csúcsértékét is 42g-ről 25g-re redukálták a mérnökök, miközben az ütközés teljes idejét 63 ms-ról 80 ms-ra növelték, jelentősen csökkentve ezzel a mellkasi és fejsérülések bekövetkezésének kockázatát.

Így birkóztak meg az autópályás önvezetéssel a kínai villanyautók

Az XPeng a legfejlettebb technológiával felszerelt kínai elektromos autók egyike – idén tavasszal már beszámoltunk róla, hogyan vezetett a járművek önvezető rendszere több ezer kilométert emberi beavatkozás nélkül. A P7 júliusban a kínai Intelligent Vehicle Integrated Systems Test Area tesztplatformon is ötcsillagosra vizsgázott. A vállalat egyébként a Facebook-oldalán arról számolt be, hogy a kínai autóipar történetében először, a vásárlók részt vehettek a P7 töréstesztjén, hogy a saját szemükkel is láthassák, hogyan teljesít a modell egy ilyen helyzetben.

Hamarosan valószínűleg az is kiderül, hogy miként szerepel a kínai villanyautó az európai teszteken, hiszen az XPeng már megkezdte a G3 SUV exportját Norvégiába, és a P7 forgalmazása is a tervek között szerepel.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.