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
auto
2024. 04. 20. szombat

Augusztus 10-én bemutatkozik az Audi Skysphere névre keresztelt elektromos tanulmányautó, egyike annak a modellhármasnak, amivel a négykarikás ingolstadti autógyártó a mobilitás jövőjéről alkotott elképzeléseit tárja a közönség szemei elé. A legutóbb közzétett videóban, melyben a Skysphere formája, és a karosszériájának egyes stíluselemei is láthatók, az Audi márka elnökhelyettese és főtervezője arról beszélgetnek, hogy a dizájn mindig is azon területek közé tartozott, ahol az autógyártók újabb és újabb ötleteikkel újraalkothatták a jövőt, vagy legalábbis azt, ahogyan az emberek vélekednek róla.

Már az 1930-as években is, amikor megszületett a Horch 853 A – nem véletlenül ezzel az oldtimerrel von párhuzamot az Audi, merthogy e modell dizájnmegoldásai, kiemelten a hosszúra nyújtott motorháztető, valamint a prémium, és tágas utastér a Skysphere koncepción is visszaköszönnek. A látottak alapján az új elektromos tanulmány is egy nyitott tetejű grand touring kupé lesz utastérközpontú kialakítással, ahol a különleges forma mellett a szupermodern technológiák is jelzik az Audi fejlődésének irányát.

Ez mind a három koncepcióra igaz lesz, a járműveket 4-es szintű önvezető képességgel szereli fel az Audi, ami azt jelenti, hogy a sofőr akár el is engedheti a kormánykereket, és élvezheti a fényűző utastér kényelmét. Természetes ezen technológiának a kereskedelmi forgalmazása a személyautókban még odébb van, de a Volkswagen Csoportnál a jelenlegi és jövőbeni fejlesztések egyik legfontosabb pillére az önvezetés.

A trió második tagja, a Grand Sphere a szeptemberi IAA rendezvényen mutatkozik be, míg az Urban Sphere valamikor azt követően áll a kamerák elé.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.