A FIM Enel MotoE (röviden csak MotoE) világbajnokság következő, ausztriai versenyén már egy tisztán elektromos meghajtású biztonsági autó fogja felvezetni az elektromosmotor-versenysorozat indulóit – a plug-in hibrid BMW i8-ast egy BMW i4 M50-es váltja le. A BMW M GmbH 1999 óta a MotoGP hivatalos partnere, de a novembertől elérhető M-es i4-gyel most először nyílt rá lehetőség, hogy saját fejlesztésű, teljesítményorientált villanyautóval támogassa a bajnokságot.
Markus Flasch, a BMW M GmbH vezérigazgatója elmondta, hogy az első villanyos M BMW azt bizonyítja, hogy minden, amit az emberek szeretnek az M-jelzésű autókban – beleértve a jellegzetes, sportos vezetési élményt és erőt –, az mind lehetséges egy villanyautóban. Hozzátette, hogy nagyon várja az új biztonsági autó spielbergi premierjét a versenypályán, hiszen nem tud alkalmasabb modellt elképzelni erre a szerepre, mint az i4 M50-et a tömény teljesítményével és kibocsátásmentes hajtásláncával.
Az autó maximálisan 400 kW-ot, azaz 544 lóerőt tud szabadjára engedni, szétosztva az erőt mind a négy keréken. Az M50 kap egy Sport Boost funkciót, ami 795 Nm csúcsnyomaték leadását teszi lehetővé, és ezzel akár 3,9 másodperc alatt felgyorsul 100 km/h-ra álló helyzetből.
Az elektromos safety car augusztus 15-én, a MotoGP kiegészítő bajnokságaként futó MotoE elektromos versenyszéria osztrák futamán, a Red Bull Ringen gurul először a pályára.