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
auto
2024. 04. 19. péntek

A tisztán elektromos PURE ETCR versenysorozat legfontosabb tudnivalóit összefoglaló cikksorozatunk tegnapi, általános bevezetője után a mai napon a bajnoksághoz eddig csatlakozott autógyártókat, csapatokat, és versenypilótákat mutatjuk be. Habár a zéró emissziós túraautózás még egy meglehetősen új keletű sportág, amelynek több időre van szüksége ahhoz, hogy felépítse a saját népes rajongótáborát, a PURE ETCR mezőnyben már most is találunk olyan világhírű versenyzőket, akik segíthetnek megszerettetni az elektromos autósportot az idősebb generációkkal is.

Mi az a PURE ETCR, amiben a magyarok is jeleskednek?

Aki látott már PURE ETCR futamot, az három autómárka összecsapását követhette végig, ám ez nem jelenti azt, hogy három autógyártó vállalat vesz részt a bajnokságban. Míg ugyanis a Cupra és a Hyundai saját fejlesztésű villanyautóval állt elő a versenyzéshez, a pályán felbukkanó Giulia nem az Alfa Romeo műve, hanem a Romeo Ferraris tuningműhely és autóversenycsapat munkája.

Forrás: PURE ETCR

A PURE ETCR első szezonjának három csapat vágott neki: a Seatból különvált Cupra, mely elsőként jelentette be részvételét a versenysorozatban, egy magyar autóversenyző csapattal, a Zengő Motorsporttal állt össze a nagyobb siker reményben. A Zengő Motorsportot Zengő Zoltán alapította 1996-ban, és néhány év leforgása alatt a hazai autósport egyik legmeghatározóbb vállalkozásává nőtte ki magát. 2008-ban már nemzetközi sikereket is elért a csapat, miután Michelisz Norbert az első magyar résztvevőként ült volán mögé a FIA WTCC túraautó világbajnokságon.

Forrás: PURE ETCR

A Zengő Motorsport kötelékében áll rajthoz a mezőny egyetlen magyar versenyzője, Nagy Dániel.

„Óriási dolog magyar versenyzőként, magyar csapatban, gyári támogatott státuszban részt venni egy ilyen különleges, kiemelt bajnokságban. Az autót a versenyhétvégén fogom kipróbálni először, ami komoly kihívás, hiszen a csúcsteljesítménye megközelíti a 700 lóerőt. Ez természetesen a világ legerősebb túraautójává teszi a CUPRA Leon e-Racert” – nyilatkozta még júniusban a 23 éves fiatalember a vallelungai futam előtt.

Nagy Dániel, Forrás: PURE ETCR

A WTCR-ből (mely a 2017-ben megszűnt WTCC utódja) ismert pilóta számára az elektromos versenyzés teljesen új terep volt, korábban még utcai villanyautót sem vezetett, sőt, mivel csak az utolsó pillanatban döntött a Cupra és a Zengő Motorsport a csapat felállásáról, az e-Racer elektromos pályaautót sem volt alkalma tesztelni az olaszországi versenyhétvége előtt.

Aki jártas a túraautózás világában, annak nem kell részletesebben bemutatni Nagy Dani csapattársait: Jordi Gené szintén a WTCC és az ETCC sztárja volt, Mikel Azcona 2018-ban a TCR Európa-kupa bajnoka lett, de a legtöbben talán Mattias Ekström nevét ismerik, aki az aszfaltozott pályaversenyeken kívül a ralikrossz kategóriában is jeleskedett, és világbajnoki címet szerzett. A svéd pilóta egyébként az Extreme E elektromos versenysorozatban is versenyben van a trófeáért a Cupra-ABT képviseletében.

Mikel Azcona, Forrás: PURE ETCR

A Zengő Motorsport csapattagjai és autói iránt érdeklődő olvasóinknak ma délután érdemes kilátogatni a Hősök terére, ahol a csapat közönségtalálkozót tart este 18 óráig.

A PURE ETCR-ben nem egy, hanem két magyar csapat is versenyez, ugyanis az M1RA a Romeo Ferraris partnereként szintén hazánk autósportbüszkesége. A céget 2016-ban alapította Michelisz Norbert és Bári Dávid, és már a következő évben a TCR International Series bajnokcsapata lett. Az olasz Romeo Ferraris egy kicsit hosszabb történelmet tudhat maga mögött, névadója 1959-ben alapította, és már az 1960-as évek közepe óta szerepel túraautóversenyeken. A csapat 2016 óta versenyez a TCR sorozatban, immár Romeo Ferraris fia, Mario Ferraris vezetésével.

Rodrigo Baptista, Forrás: PURE ETCR

Az olasz-magyar közös csapat pilótái a monacói származású Stefano Coletti, az olasz Luca Filippi, a bit Oliver Webb, valamint a brazil Rodrigo Baptista.

A harmadik csapat a Hyundai Motorsport N, mely egyedül indult el a bajnokságban. A két darab saját fejlesztésű Veloster N ETCR villanyautón a francia Jean-Karl Vernay, a brazil Augusto Farfus, a francia John Filippi, és a brit Tom Chilton osztozik.

Frissítés: Augusztus 18-i hír, hogy a Romeo Ferraris – M1RA csapatban Oliver Webb helyett az olasz Luigi Ferrara száll versenybe a Hungaroringen.

A csapatokkal, versenyzőkkel és nem utolsó sorban az autókkal kedd délután a Hősök terén lehetett ismerkedni. Nézzétek meg az ott készült beszámolónkat is!

Képeken a Hősök tere versenyautói

Cikksorozatunk következő részében bemutatjuk, milyen technológiával repesztenek a versenyzők a pályán.

Ezt tudják a világ legerősebb túraautói

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.