Az önvezető rendszerek fejlesztése valószínűleg a számítástechnika legnagyobb kihívásai közé tartozik ma. Nem elég a közlekedési szabályokat megtanítani a gépnek – a KRESZ könyvet elég könnyű leprogramozni -, vagy telerakni drága szenzorokkal a kocsit, az egész lelke, agya, a mesterséges intelligencia (MI) egy igen fejlett változata. Úgy néz ki a tapasztalat és a temérdek pénz sem mindig elég a sikerhez. Túl nagy fába vágták A Daimler és a Bosch két igen jól csengő márkanév és ennek jó oka van. Előbbi az egyik legrégebbi autógyártó a világon, utóbbi pedig az autóipar egyik legnagyobb és legnevesebb beszállítója. Amikor a két vállalat 2018-ban bejelentette, hogy együtt dolgoznak az önvezető rendszereken, joggal várhattunk egy sikeres együttműködést, de most mégis úgy néz ki feladják a próbálkozást. A számítógépes grafika még jól sikerült. Fotó: Daimler és Bosch. A két cég megerősítette a Süddeutsche Zeitung című német lapnak, hogy bár a projekt leállításának pontos menetrendjéről még tárgyalnak, az már biztos, hogy megszüntetik az együttműködést. A Daimler azt nyilatkozta, hogy a jövőben más utat választanak a hasonló rendszerek fejlesztéséhez, ezért kiszállnak az Athena kódnevű projektből. A Bosch is hasonlóan kommentálta a lépést, szerintük ez csak egy lépcső volt fejlesztéseik következő fázisához. Harld Kröger, a német autóipari beszállító ügyvezetője ugyanakkor hozzátette, a városi önvezetés területe sokkal nehezebbnek bizonyult, mint azt sokan gondolták. A Boschnál most úgy számolnak, hogy más területeken, mint például a teljesen automata parkoláshoz szükséges, a parkolóházakat érintő fejlesztésekben, sokkal hamarabb jutnak el a szériaérett termékekhez. Az első ilyen fejlesztés pont a Daimlerrel közösen érkezhet még idén a stuttgarti reptérre. A lap emlékeztet rá, hogy a Daimler már befürdött egy korábbi projektjével, ahol a BMW-vel közösen fejlesztettek hármas szintű rendszert. Ennek ellenére – így a Süddeutsche – nem a Szilícium-völgy szereplői, hanem a Mercedes anyavállalata lehet az első, amely megkapja az engedélyt egy olyan rendszerre, amely a német autópályákon, 60 km/h sebességig, teljesen átadja a vezetés a gépnek és a sofőrnek nem kell felügyelnie. Az újdonság a legújabb S osztályban debütálhat Vezető nélküli parkolórendszert készített a Daimler és a Bosch Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!