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
auto
2024. 04. 19. péntek

Az időjárás kegyes volt az autósport szerelmeseihez tegnap, hiszen délutánra még a felhők is eloszlottak a Hősök tere felett, így a látogatók a pulcsijukat a napszemüvegükre cserélve sétálhattak a Zengő Motorsport és a Cupra által kiállított utcai és versenyautók között. A Zengő Motorsport közönségtalálkozóján mind a hagyományos, mind az elektromos autóversenyzés iránt érdeklődők megtalálhatták a nekik való látnivalókat, hiszen a benzines TCR pályagépek mellett a PURE ETCR versenysorozatra épített két Cupra Leon e-Racer is jelen volt. Akadtak persze más érdekességek is, például a Seat MÓ elektromos robogó, valamint a Cupra plug-in hibrid modelljei, melyek környezetkímélő hajtásláncát zöld rendszám jelezte.

A rendezvény fő sztárja egyértelműen Nagy Dániel, a PURE ETCR mezőnyének egyetlen magyar versenypilótája volt, aki készséggel állt össze mindenkivel egy fotóra, és mutatta körbe autóját a közönségnek. A 23 éves versenyző beszélt az elektromobilitással való kapcsolatáról, valamint az elektromos versenyszériában szerzett eddigi tapasztalatairól. Elárulta, hogy a PURE ETCR előtt semlegesen viszonyult az elektromos meghajtáshoz, nem volt villanyautópárti, de nem is ragaszkodott foggal-körömmel a belső égésű motorhoz – inkább csak a háttérből figyelte az eseményeket, és drukkolt, hogy minél több tanulmány szülessen, amelyekből kiderül, hogy valóban ez jelenti-e a közlekedés jövőjét.

Nagy Dániel, a Cupra x Zengő Motorsport csapat pilótája

Az e-Racer vezetése azonban hatalmas pozitív csalódás volt számára, nem gondolta volna, hogy ekkora élmény lesz elektromos autó volánja mellett ülni. Kiemelte, hogy a gyorsításkor azonnal felszabaduló erő teljes mértékben más érzést kelt benne, mint egy hagyományos autóban ülve, és saját maga is meglepődött azon, hogy egyáltalán nem hiányolja a motorhangot – sőt, az is az élmény része, hogy hallja az autó alatt pattogó kavicsokat, és egyéb neszeket.

Kérdésemre Nagy Dani elmondta, hogy abszolút nyitottabb lett a villanyautók felé, és egyértelműen el tudja magát képzelni más elektromos versenysorozatokban is, de ez azért még nem azt jelenti, hogy maga mögött akarná hagyni a belsőégésű motoros versenyautókat. Ami a PURE ETCR-t illeti, Dániel szerint fejlesztési lehetőség elsősorban a bajnokság pontozási rendszerében adódik, hiszen eleinte még a csapatok számára is nehéz volt megérteni, hogy az egyes fordulókban miért is folyik a küzdelem, és a futamokat megelőző sorsolásos megoldással sincs megelégedve. A versenysorozat azonban még fiatal, tulajdonképpen egy ismerkedő szezonban fut jelenleg, amelynek tapasztalatait beépítik a következő évadok lebonyolításába.

Cupra e-Racer

A WTCR és a Pure ETCR pilótái legközelebb most hétvégén a Hungaroringen gurulnak pályára, a versenyhétvége alakulásáról mi is beszámolunk. A tegnapi közönségtalálkozó képei alább láthatók.

This slideshow requires JavaScript.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.