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
auto
2024. 04. 20. szombat

A Genesistől az idei évben már két tisztán elektromos meghajtású luxusautót is láthattunk: márciusban a Genesis X Concept varázsolt el mindenkit a sportos vonalaival, áprilisban pedig a G80 szedán született meg zéró emissziós hajtásrendszerrel. Ez utóbbi egy új korszakot nyit a Hyundai Csoport prémium márkájának történetében, hiszen a legelső teljesen elektromos modelljeként indul sorozatgyártásba, ráadásul az európai kontinensen is elérhető lesz.

Bemutatkozott a Genesis G80e luxus villanyautó

Ma reggel egy újabb villanyautóját mutatta meg a dél-koreai vállalat, ami azért különleges, mert ez a legelső Genesis, amely a Hyundai Csoport E-GMP padlólemezén fekszik. Habár az új, elektromos autók alá tervezett moduláris platform műszaki megoldásait a G80e szedán is alkalmazza, a GV60-at már kizárólag villanyautóként álmodták meg a tervezők, így indokolt volt műszakilag teljesen eltávolodni a belsőégésű motoros autók megkötéseitől.

Műszaki paramétereket egyébként egyelőre nem tett közzé a Genesis, de a közös technológia miatt a Hyundai IONIQ 5, illetve a Kia EV6 jellemzőire lehet számítani. A jármű nevében a G a Genesist jelképezi, a V pedig a „versatility”, azaz a sokoldalúság rövidítése, hiszen egy tágas belterű crossover formáját öltötte fel. A 60-as szám az autó sportosságát jelöli – a Genesis elmondása szerint az Athletic Elegance dizájnnyelvezettel összepárosított nevezékrendszerben minél nagyobb a szám, annál elegánsabb a modell, és minél kisebb, annál atletikusabb az autó, tehát a GV60 a legsportosabb crossover az amúgy még a GV70 és GV80 modelleket felsorakoztató kínálatban.

A GV60 a Genesis dizájnevolúciójának egy újabb lépcsőfokát képviseli az úgynevezett Two-Line Quad Lamps fényszórókkal, a korábbinál 80%-kal vékonyabb emblémával, és a markáns hűtőráccsal, ami nemcsak a dinamikus teljesítményt hivatott hangsúlyozni, hanem a cég elmondása szerint a nagy feszültségű akkumulátor hűtési hatékonyságát is javítja.

A Genesis a karosszériába simuló, elektronikus kilincseket alkalmaz, amelyek a tulaj közeledtére előugranak. A külső tükrök helyett kamerák segítik a sofőrt a tájékozódásban. Az autó legkülönlegesebb eleme a Crystal Sphere nevet hordozó váltógömb a Beauty of White Space stílusirányzat jegyében tervezett utastérben, amely az autó leállítása után hangulatfényként funkcionál, menet közben pedig az autó állapotáról ad jelzéseket.

Azt, hogy a GV60 pontosan mikor jelenik meg Európában egyelőre még nem lehet tudni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.