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
auto
2024. 04. 19. péntek

Nagy a baj: az összes elektromos Boltot visszahívják a veszélyes aksik miatt

elektromos autó

Minden egyes eddig legyártott darabot visszahívja a Chevrolet Bolt EV és Bolt EUV típusú elektromos autóiból a General Motors, miután az esetleges újabb tűzesetektől tartva a 2017-2019-es gyártmányú járművekről a 2020-2022-es modellévre termelt autókra is kiterjesztette a visszahívási kampányt.

Az amerikai autógyártó csoport, és akkumulátorbeszállítója, az LG Chem (ma már LG Energy Solution) közel egy éve tartó hercehurcája éppen néhány nappal ezelőtt lépett újabb szakaszba, amikor a GM bejelentette, hogy a vásárlók augusztus 23-tól, azaz a mai naptól tudnak jelentkezni akkucserére. A visszahívás eredetileg, még 2020 novemberében mintegy 70.000 darab, 2017 és 2019 között gyártott Chevrolet Bolt modellről szólt, amelyeken a GM szoftverfrissítést hajtott végre, abban bízva, hogy ezzel kiküszöbölhető a potenciális tűzveszély. Miután azonban egy frissítésen átesett példány is kigyulladt, egyértelművé vált, hogy a probléma megnyugtatóan csak az akkumulátor cseréjével orvosolható.

Indul a tűzveszélyes LG akkumulátorok cseréje

Most azonban újabb fordulat állt be az ügyben, hiszen a GM úgy döntött, hogy minden elektromos Boltját visszahívja. Ez egyrészt arra a 9335 darab, 2019-es modellévű Bolt EV-re vonatkozik, amelyre a korábbi visszahívás nem terjedt ki, másrészt pedig további 63.683 darab, 2020-2022-es Bolt EV-t, és Bolt EUV-t egyaránt felölel. Ez utóbbi a Bolt EV nagyobb, terepjárósabb változata, amelyet idén februárban, a ráncfelvarrott Bolt EV mellett mutatott be a Chevrolet. Arról nem tett közzé információt, hogy a több mint 73.000 újonnan visszahívott példányból hány darab a Bolt EUV, és a Bolt EV legújabb generációja, mindössze annyit lehet tudni, hogy 59.392 darab közülük az Egyesült Államokban, a többi Kanadában talált gazdára.

Az új Chevrolet Bolt EV

A General Motors a visszahívásról szóló közleményében egyértelműen az LG-re tereli a felelősséget, kihangsúlyozza, hogy ritka esetekben két hiba is lehet ugyanazon akkucellában, ami tovább növeli a kigyulladás kockázatát. Ezért óvatosságból minden Bolt EV-ben és Bolt EUV-ben cseréli az akkumodulokat, ami további 1 milliárd dolláros költséget jelent a korábbi, nagyjából 800 milliós veszteségen felül. A GM és az LG közösen dolgoznak azon, hogy azonosítsák a koreai létesítményben gyártott akkumulátorok hibáinak okát, miközben keresik annak lehetőségét, hogy felgyorsítsák a termelést, hogy minél hamarabb csereakkuhoz juthassanak az ügyfelek.

Chevrolet Bolt EUV

Az új modulokkal a villanyautók akkumulátorára adott 8 éves, 160.000 kilométeres garancia újraindul.

Arról egyelőre nincs információ, hogy mi lesz a sorsa az európai Opel Ampera-e modelleknek, illetve azt sem tudjuk, hogy a Hyundai követi-e a GM lépését, és kiterjeszti-e valamennyi, LG-akkuval szerelt villanyautójára a visszahívást.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.