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
auto
2024. 04. 19. péntek

Épülhet a CATL új sanghaji aksigyára

elektromos autó

Mint arról már korábban is beszámoltunk, 2025-ig szerződést hosszabbított a CATL és a Tesla az akkumulátorgyártó LFP celláinak szállítása kapcsán. Most újabb részletek derültek ki az együttműködésről.

Újabb szerződést kötött a CATL és a Tesla

Pletyka

Az első hír annak kapcsán érkezett, hogy állítólag Fremont is készül az LFP átállásra, és hamarosan CATL aksikkal szerelik majd a Model 3 SR+ változatának kaliforniai verzióját is. Ezek még jelenleg is a Giga Nevada 2170-es NCA celláival készülnek, de több internetes hírnök szerint is akkora az igény a Model Y-ra, hogy elképzelhető így akar cellát spórolni a cég a kisebbik SUV nagy akkus megrendeléseihez. Az ismert Tesla forrás Troy Teslike úgy tudja Model Y SR is készül majd LFP-vel Kaliforniában, de itt érdemes megjegyezni, hogy az SUV kis akkus változata csak rövid ideig volt elérhető Amerikában és jelenleg egyáltalán nem kapható.

A fenti meg nem erősített, de logikusnak tűnő pletyka egyben azt is jelentené, hogy a Telsa nem számít az austini 4680-as cellák gyors érkezésére, vagy úgy gondolják az azzal készült autók nem csillapítják majd a problémát. Az persze kérdés, hogy egyáltalán kivitelezhető lenne-e a 2170-es, illetve 4680-as, új tervezésű autók párhuzamos gyártása anélkül, hogy a vásárlók az újabb technológiában bízva ne mondják vissza a hagyományos aksival szerelt autóik megrendeléseit.

Több mint pletyka

A fenti persze csak a jólértesültek találgatása, ami vagy igaz, vagy nem, de a kínai hírünk már sokkal konkrétabb.

Arról már korábban is szivárogtak információk, hogy a CATL egy új kínai gyárat tervez, mégpedig kifejezetten a Tesla igényeinek kielégítésére,  de most konkrét fejlemények történetek. A pandaily.com értesülése szerint a kínai akkumulátorgyártó szerdán megállapodást írt alá a sanghaji önkormányzattal a gyár építéséről. Ennek keretében a vállalat egy fejlesztési központját és a nemzetközi üzletágának központját is a kínai metropoliszba telepíti.

Ezzel egyidejűleg szerződést is kötöttek a Lingagn Grouppal a Lingang New Area nevű területen megépülő akkugyár kapcsán. Ez a sanghaji szabadkereskedelmi zónának pontosan az a része, ahol a Tesla gyára is található, és a lap értesülése szerint a CATL új, erre a projektre alapított leányvállalatának bejegyzett címe a Giga Sanghaj telekszomszédja.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.