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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

535 km hatótávval jön a Škoda kupétetős villanyautója

Nem titok, hogy a Škoda rendkívül népszerű Enyaq iV szabadidőautójából hamarosan megjelenik egy kupé változat, amely jobban őrzi a modell alapjául szolgáló Vision iV tanulmány sportos vonalvezetését. A tavalyi év vége óta körülbelül 70.000 megrendelés érkezett a cseh autógyártó legelső tisztán elektromos SUV-jára, és legalább ekkora sikerre számít a vállalat az új, áramvonalasabb modellverzióval, mely 2022 elején kerül piacra.

A Škoda úgy véli, hogy az Enyaq Coupé iV kiváló kiegészítése az Enyaq iV vonalnak, hiszen az érzelmekkel teli dizájnhoz gazdag helykínálat párosul, így az autó tökéletes választás a családok számára. Külső dimenzióit tekintve a kupétetős változat nem sokban különbözik testvérétől, mindössze 4 mm-rel hosszabb (4653 mm), és 1 mm-rel magasabb (1617 mm), az 1879 mm-es szélesség és a 2765 mm-es tengelytáv pedig teljesen azonosak. Látványos különbség azonban, hogy míg az Enyaq iV tetővonala hosszan, közel egyenesen nyúlik hátra, majd ér véget egy éles vágásban, addig a Coupé teteje a B-oszloptól ívesen zuhanni kezd. A csomagtér emiatt egy kicsit kisebb, 570 liter, szemben az Enyaq iV 585 literjével.

Az úgynevezett Crystal Face megvilágított hűtőmaszk, a 24 LED modulból álló Mátrix fényszórók, és a szintén Full-LED hátsó lámpák opcionálisan választhatók, de az üveg panorámatető alapfelszereltség lesz az egyelőre még csak álcaruhában mutogatott Coupéban.

Az utastér a már megismert Design Selections csomagokkal és külön rendelhető extrákkal tehető egyedivé. A műszerfal közepén egy 13 colos érintőkijelző vonja magára a tekintetet, de a legfontosabb menetinformációkat a kormány mögött található 5,3 colos képernyőről, vagy a feláras HUD-ról lesheti le a sofőr.

A Coupé kétféle akkumulátorral, és három teljesítményszinttel lesz rendelhető, tehát nem követi teljes mértékben az Enyaq iV hajtásrendszereinek összeállítását. Az Enyaq Coupé iV 60 egy 62 kWh kapacitású lítium-ion aksit hordoz a MEB padlólemezében, amiből 58 kWh használható. A 132 kW-os motor a hátsó kerekeket mozgatja 310 Nm nyomatékkal. Gyorsulása 8,8 mp 0 és 100 km/h között.

Az Enyaq Coupé iV 80 szintén hátsókerekes 150 kW csúcsteljesítménnyel, ehhez viszont már a nagyobb, bruttó 82, nettó 77 kWh-s akkucsomag tartozik. Az erősebb motorral egytized másodpercet tud lefaragni a kis akkus típus gyorsulásából. A harmadik verzió, mely a 80x típusjelzést viseli majd, duplamotoros és összkerék-meghajtású 195 kW összteljesítménnyel, 425 Nm nyomatékkal, és 7 másodperces gyorsulással.

A legkisebb, nettó 52 kWh-s akku nem lesz a kínálatban

A 0,247-es légellenállási tényezőnek és a nagy akkunak köszönhetően a Coupé akár 535 kilométert is meg tud tenni egy töltéssel, így tehát az Enyaq Coupé iV 80 az egész modellcsalád legnagyobb hatótávolságú típusa lesz. DC hálózaton 125 kW lesz a legnagyobb elérhető töltési teljesítmény, AC-n pedig 11 kW, hogy mely típushoz melyik lesz elérhető, azt az alábbi ábra mutatja, részletes műszaki adatokat pedig a cég honlapján lehet találni.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.