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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Thomas Schemera marketingvezető nyilatkozata szerint a Hyundai az Ioniq elektromos almárkáját kompaktabb, de szintén az e-GMP platformra épülő modellekkel bővíti, de akár a Kona electric utódja is Ioniq néven érkezhet majd – írja az electrive.com.

Az új almárka első modellje, az Ioniq 5 elektromos SUV után 2022-ben érkezik a Prophecy tanulmányra alapuló elektromos szedán, Ioniq 6 néven, majd 2024-ben kerülhet piacra az Ioniq 7 nagyméretű SUV. Ezen kívül  bár a döntés nem végleges, de nagyon valószínű, hogy számíthatunk Ioniq 2, 3 vagy 4 néven kisebb elektromos modellekre is.

A Hyundai sem várja meg a hagyományos autók európai tiltását

Schemera szerint a kompakt méretben az a gond az akkumulátoros villanyautókkal, hogy egyelőre nem nyereséges a gyártásuk, de hosszú távon lát ezekben potenciált. „Ésszerű lenne az e-GMP platformhoz kapcsolódó minden előnyt kiterjeszteni a kisebb járművekre is” – tette hozzá Schemera.

Az interjúból azt is megtudhattuk, hogy a koreai cég mérceként tekint a nemrégiben a Müncheni Autószalonon bemutatott Volkswagen ID.Life nevű koncepcióautóra, amit a német cég 2025-re kíván sorozatgyártású modellé fejleszteni, a mai villanyautók között kifejezetten kedvezőnek mondható 20.000 euró alatti áron.

Volkswagen ID.Life: ez lesz az új retro kedvenc?

Arra a kérdésre, hogy a Kona electric utódja kapja-e majd az Ioniq 2, Ioniq 3 vagy Ioniq 4 nevet Schemera egy sokat sejtető, de mégis kitérő választ adott: „Ez egy olyan kérdés, amit egyelőre nem szeretnék megerősíteni, de egyértelműen valószínűnek tűnik.”

Azt is hozzátette, hogy a Kona elektromos utódja előtt komoly feladat áll, amennyiben nem fog osztozni a hagyományos hajtással készülő változatokkal az alapokon: elegendő példányban kell elkelnie ahhoz, hogy a méretgazdaságosságnak köszönhetően teljesítse a Hyundai bevételi céljait.

Hyundai Ioniq 5 villámteszt

 

 

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.