520 mérföldet, azaz 837 kilométert tud megtenni egyetlen töltéssel a hivatalos EPA szabvány szerint a Lucid Air Dream Edition Range típusa összkerékmeghajtással és 19 colos felnikkel, s ezzel a legnagyobb hatótávolságú elektromos autóvá vált, amelyet az amerikai környezetvédelmi ügynökség valaha mért.
A hagyományos meghajtású luxusautók vásárlóinak elcsábítására fejlesztett prémium szedán a Tesla Model S Long Range verziótól vette el a koronát, amely városi és autópályás kombinált ciklusban 405 mérföld alatt emészti fel az elektromos energiáját. Fontos megemlíteni persze, hogy a Lucid egyelőre nem kezdte el villanyautójának forgalmazását, így továbbra is Tesla a legnagyobb hatótávolságú elektromos autó az utakon.
Az EPA három különböző teljesítményváltozatot is vizsgálat alá vett 19 és 21 colos keréktárcsákkal, ez a felosztás egyébként újdonság a korábban bemutatott modellváltozatokhoz képest: az Air Dream Edition Range 933 lóerős, a Performance 1111 lóerővel büszkélkedhet, míg a Lucid Air Grand Touringba 800 ló ereje fért be. Az EPA adatbázisában jelenleg ez a hat autótípus foglalja el az első hat helyet a legnagyobb hatótávú járművek listájában.
Az Air nem csupán nagy kapacitású, 113 kWh-s akkumulátora miatt lett hatótávkirály, a házon belül fejlesztett elektromos technológia, ideértve a 900V-os akkurendszert és a BMS-t, valamint a miniatürizált meghajtásegységet, piacvezető energiahatékonysággal ruházta fel az autót – mondta Peter Rawlinson, a Lucid vezérigazgatója. Az Amerikában használatos mérőszám szerint a legnagyobb hatótávú Lucid Air kombinált ciklusban 125 mérföldet tesz meg egy gallon üzemanyaggal egyenértékű energiával (27 kWh/100 mérföld), míg a Tesla Model S Long Range esetében ez az érték 120 mérföld (28 kWh/100 mérföld).
Az EPA által megadott hatótáv minden szabvány közül a legjobban tükrözi a valós körülmények között várható hatótávot, sőt, előfordult már olyan is, hogy a laboratóriumi tesztek túl szigorúak voltak az autóval, és alulbecsülték annak képességeit. A Lucid független mérésekre, és újságírói tesztekre hivatkozva állítja, hogy az EPA ezúttal nem téved, még az autópályatempó sem terheli le annyira az akkumulátort, hogy 800 km alá csökkenjen a hatótáv.