PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

Ezen a ponton még csak pletyka, nem hír, de az alapja ismét a Tesla szoftverében történő turkálás, úgyhogy nem lehet csak úgy lesöpörni az asztalról.

Hogy ne legyen lassú

A tágabb értelmében vett számítástechnikában nagy hagyománya van annak, hogy még hivatalosan be nem jelentett termékeket, új mobiltelefonokat, játékkonzolokat, és egyéb kütyüket a szoftver legújabb frissítése buktatja le. Van az ismert márkák rajongói között mindig elég unatkozó informatikus, aki ilyenkor átnyálazza a kódot, és rábukkan a megjelenés előtt álló modellek típusjelzésére, vagy kódnevére, hiszen a szoftvert már előre felkészítik az érkező hardverre.

A Model S/X Plaid karbonszálas bevonatú motorja.

Most a kanadai Tesla Owners Online egyik forrása talált egy érdekes adatot az amerikai villanyautó gyártó legújabb firmware-ében. Ebben a különböző típusok felsorolásánál a Model 3 és Model Y Performance, azaz sport verziójánál szerepel egy új, V2 jelzésű változat is, ami arra enged következtetni, hogy új hardver érkezik, amihez külön szoftver beállítások tartoznak.

A forrás szerint a két olcsóbbik Tesla megkapja az új Model S és X Plaid változatánál bemutatott karbonszálas rotor technológiát. Ezzel az újítással a Tesla azt érte el, hogy magasabb fordulaton lehet pörgetni a villanymotorokat, mivel a szénszálas bevonat megakadályozza, hogy a fellépő erők hatásásra szétrobbanjon a rotor. A Model S Plaid bemutatója során megtudtuk, hogy ennek kifejlesztése nem volt triviális feladat, mivel a különböző anyagok tágulása más és más, de az újítás hozzájárult, hogy a kocsi 100 km/h felett is ugyanúgy húzzon, gyorsuljon, mint alatta.

Megnyugodhatnak a rajongók, a jövőben végre nem lesz lassú a Performance kiadás.

„Gyorsabb, mint egy Porsche, és biztonságosabb, mint egy Volvo” – megérkezett a Model S Plaid

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.