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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Magyar fejlesztésű elektromos buszokat mutattak be

Magyar és szingapúri mérnökök által közösen fejlesztett tisztán elektromos meghajtású buszokat mutattak be tegnap Ráckevén. Magyarországon jelenleg két autóbuszgyártó vállalat szerel össze elektromos buszokat, a kínai BYD Komáromban, valamint kínai licensz alapján az Ikarus Székesfehérváron, így a Goldi Mobility Kft. által prezentált GOLDiON E9 és GOLDiON E12 az első olyan járművek, amelyek (részben) magyar ötletekből születtek.

Fotó: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

A cég szerint az elektromos buszok terén hazánk jelenleg nemzetközi szinten rosszul áll, ám a klímaegyezményben rögzített szén-dioxid-kibocsátás-csökkentéshez elengedhetetlen a tömegközlekedés megtisztítása, ehhez pedig teljesítményben és minőségben is magas színvonalat képviselő, ár-érték arányban is élmezőnyben lévő járművekre van szükség.

Fotó: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

Kovács Ferenc, a cég tulajdonosa elmondta, hogy 300 ezer kilométerig és négy évig garanciát nyújtanak díjmentes szervizzel, ez idő alatt az üzemeltetőnek egy fillérjébe sem kerül az alkatrészek cseréje, javítása, amibe a gumiabroncsokon kívül minden alkotóelem beletartozik. Szerinte a vásárlók számára ez négymillió forint árelőnyt jelent buszonként az eddig is alacsony árhoz viszonyítva.

Fotó: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

Az állami támogatás igénybevétele nélkül fejlesztett 8,5 méter hosszú GOLDiON E9, és a 12 méteres GOLDiON E12 kapcsán elhangzott, hogy hatótávolságuk 310 kilométer, kétéves garanciával rendelhető hozzájuk 120 kW-os töltőberendezés, valamint a legkorszerűbb technológiai megoldásokkal vannak felszerelve az alumínium karosszériától a digitális műszerfalon át a biztonságot nyújtó belső térig. Mindkét busz teljesítménye 245 kW, ám az E12 több mint 5 tonnával nehezebb az E9-nél, így nagyobb aksit is kapott: 347,6 kWh a 268,7 kWh helyett. Az aksit a kínai CATL szállítja.

Fotó: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

A Goldi Mobility azt is elárulta, hogy hamarosan kigördülhet a műhelyből az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, ami jelentős részben szintén magyar találmány, és európai viszonylatban egyedülálló lesz. Nem ez lesz az első hidrogénes termék a cégnél, tegnap bemutattak ugyanis egy drónt is, amely elmondásuk szerint az ország legelső üzemanyagcellás drónja.

Fotó: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

„A hidrogéndrónt thermo- és infrakamerával szereltük fel, éjjellátó funkcióval is bír, ami nagyban megkönnyíti a használatát. Fontos paraméter még, hogy 40-szeres optikai zoommal és HD minőségű videó jelátvitellel rendelkezik egészen ezer méterig. Túlzás nélkül állítható, hogy a felhasználási lehetőségei korlátlanok, ráadásul hamarosan drónpilóta oktatással segítjük az érdeklődőket a funkciók elsajátításában, továbbá vizsgalehetőséget is biztosítunk majd a telephelyünkön” – fogalmazott a cég tulajdonosa. A készülék 4,5 órát tud repülni folyamatosan és akár 5000 méteres magasságban is működőképes.

Országszerte 1100 elektromos busz állhat forgalomba 2025-ig

Címlapkép forrása: Utazz Bálinttal-Benedek Bálint

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.