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
auto
2024. 04. 17. szerda

33%-os részesedés megvásárlásával egyenértékű tag lesz a Mercedes-Benz abban az európai akkumulátorgyártó közös vállalkozásban, amelyet a Stellantis, és a Total Energies hozott létre 2020-ban, hogy az ázsiai gyártócégektől függetlenedve láthassák el akkucellákkal a kontinensen gyártott elektromos autókat. A Mercedes-Benz közleményében hangsúlyozza, hogy – ahol a piaci viszonyok ezt megengedik – készen áll az évtized végére megszabadulni a belsőégésű motortól, ehhez azonban összesen körülbelül 200 GWh-nyi akkumulátorra van szüksége villanyautóiba. Ennek egy részét fedezné az ACC (Automotive Cells Company) közös vállalkozáshoz való csatlakozással.

Saját akkucellákat gyárt elektromos autóihoz a PSA

Az ACC eredetileg összesen évi 48 GWh-s akkugyártást célzott meg 2030-ra egy németországi, és egy franciaországi gigagyárban, de a Mercedes érkezésével ezeket a terveket módosították, és a tervezett kapacitást 120 gigawattórára emelték, valamint keresik a lehetőségét további gyárak építésének is. Az akkumulátorgyártásra szánt beruházások összege meghaladja a 7 milliárd eurót.

Az első gigagyár építése a tervek szerint 2023-ban kezdődik Kaiserslautern városában, ahol eleinte 8 GWh lesz a gyártás éves kapacitása, majd később 24 GWh-ra növekszik. Ugyanekkora gyár épül nem sokkal később Franciaországban. Hogy a Mercedes-Benzzel a fedélzeten ezen gyárak termelését fogják-e tovább növelni, vagy más gyárakat vonnak be a gyártóhálózatba, esetleg mindkettő, azt egyelőre nem tudni.

Az akkumulátorgyártó vállalat az évtized közepétől fog magas teljesítményű akkumulátorokat szállítani a Mercedes-Benz számára, amely a cég igazgatótanácsának hat székéből kettőt foglalhat el az üzlet véglegesítését követően. A Mercedes-Benz az akkumulátortechnológia területén indított K+F tevékenységeinek eredményeivel, valamint szigorú minőségi standardjaival támogatja a közös munkát.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.