A Mercedes-Benz németországi kínálatában megjelent egy, a korábbinál kisebb akkumulátorral felszerelt változat az eVito Tourer, valamint az EQV tisztán elektromos meghajtású személyszállító haszongépjárművekhez, amelyeket a gyártó az alacsony napi futásteljesítménnyel rendelkező ügyfeleinek ajánl. Mindkét kisbusz nettó 90 kilowattórás akkucsomaggal mutatkozott be, a legújabb verziókban azonban egy nettó 60 kWh kapacitású Li-ion akkucsomag dolgozik. Azonos motorteljesítmény mellett ez értelemszerűen kisebb hatótávolságot eredményez, ám a mintegy 150 kilós tömegcsökkenés teljes egésze a megnövekedett hasznos teherbírást szolgálja. Az eVito Tourert egy 150 kW teljesítményű villanymotor mozgatja, a 60 kWh-s akkuval 274 km a várható hatótávolsága a WLTP vegyes ciklusa szerint. Szériafelszereltségben 50 kW-tal lehet tölteni az aksit DC hálózaton, de felár ellenében 80 kW-os töltési teljesítmény is kérhető (a 90 kWh-s típusnál 110 kW a plafon). Németországban az eVito Tourer Pro hosszú karosszériaváltozatban nettó 50.990 euróról indul, azaz 3000 euróval olcsóbb, mint a 90 kWh-s testvére. Az extrahosszú verzió induló ára áfa nélkül 51.740 euró. Mercedes-Benz EQV 300 teszt Az EQV esetében EQV 250 néven találjuk a kis akkus verziót, amelynek a német konfigurátorban jelölt adatok szerint körülbelül 272 km-re van elegendő akkukapacitása. A 80 kW-os DC töltés itt alapfelszereltség, de drágább is a modell az eVito Tourernél, a rövidebbik változata nettó 56.990 eurónál kezdődik. Hamarosan várhatóan a hazai kínálathoz is csatlakoznak az új típusok. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!