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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Rendszeres olvasóinknak nem újdonság, hogy néhány hete hirtelen felindulásból leütöttünk egy aukción egy 223 ezer km-t futott 30 kWh-s Nissan Leafet, ami első életét Firenzében egy taxiflotta tagjaként élte le. Kíváncsiak vagyunk rá, hogy milyen állapotban van egy ilyen autó, és mit lehet kapni ma a használt piacon 3 millió forintért. Az autó hosszas papírmunka és szállítás után megérkezett Magyarországra, és meg is ejtettük az első rögtönzött szemlénket.

Ha valaki most kapcsolódott be a firenzei extaxi Leafről szóló sorozatunkba, ide kattintva elolvashatja az összes epizódot.

Az ex-taxi kellemes és kellemetlen meglepetéseket egyaránt tartogatott. Az autó egyes részei jobbak, mint amire számítottunk, máshol viszont olyan problémákkal szembesültünk, amit nem jeleztek a hirdetésben. A hosszúra nyúlt szállítási idő oka állítólag az volt, hogy az érvényes előírások szerint Olaszországból külföldre csak 6 hónapnál fiatalabb műszakival adhatnak el autót, ha ennél régebbi az autó műszaki vizsgája, akkor szállítás előtt le kell vizsgáztatni. A papírokat még nem hozta a postás (azok csak az autó után érkeznek), de az autó állapota alapján nehezen hihető, hogy ez az autó az elmúlt félévben sikeresen levizsgázott.

Meglepő, de a 223.000 km taxi használat után a beltér inkább koszos, mint kopott. Bízunk benne, hogy egy ügyes autókozmetikás csodát tehet vele. Persze a műanyag elemekre fúrt lyukakat vagy a tetőn a szabadjelző és az extra antennák helyét nem lesz ilyen egyszerű eltüntetni, de ez nem is feltétlenül cél. Tudtuk jól, hogy az autó taxi volt és ennek nyomai láthatók maradnak.

Egyértelműen lesz persze mit cserélni, javíttatni az üzembiztos működés és az esztétikusabb megjelenés érdekében. Természetesen az elvégzett javításokról és azok költségeiről rendszeresen beszámolunk majd.

A legizgalmasabb és legfontosabb kérdés talán az akku állapota. A tippelt megtehető kilométerek az első 50 km használatot követően is nagyon biztatók, a LeafSpy kiolvasás a már ismert 12 pálcikától is meglepőbb eredményeket adott.

Első benyomásainkat az alábbi videóban láthatjátok.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.