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
auto
2024. 04. 20. szombat

Öt villanyautóját is megmutatta a Honda

elektromos autó

A Honda a szerdai virtuális sajtótájékoztatóján elmondta, hogy Kína különösen nagy figyelmet kap az elektrifikációs stratégiájában, így ezen az autópiacon 2030-tól kezdődően már kizárólag elektromosított, azaz hibrid, vagy tisztán elektromos modelleket kínál vásárlóinak.

Az offenzíva első két tagja az e:NS1 és e:NP1 modellek lesznek, melyek látszólag az áprilisban SUV e:prototype néven bemutatott, az új HR-V formavilágát hordozó villanyautó gyártásra kész változatai. Az egyiket a Dongfeng Honda viszi gyártásba, a másik pedig a GAC Honda közös vállalkozáson keresztül érkezik a piacra. Hogy lesz-e különbség a két modell között, arról nem ír a Honda, de úgy tűnik, hogy az e:NS1 egy hajszállal sportosabb irányt követ testvérénél. Mindketten 2022 tavaszától válnak elérhetővé Kínában.

Az e:NS1 és e:NP1 azon e:N Series tagjai, amely összesen 10 villanyautóval látja el Kína lakosságát a következő 5 éven belül, és amit saját dedikált kereskedői hálózatban fog értékesíteni a japán vállalat. Kifejezetten ehhez a modellsorozathoz készült az e:N Architecture, amivel akár több mint 500 kilométeres hatótávolságot is elérhetnek a járművek. Sajtóinformációk szerint az e:NS1 esetében ez egy 68,8 kWh-s akkucsomagból származik, ami egy 150 kW-os, az első tengelyre helyezett villanymotort táplál.

A Honda a sajtótájékoztatón három másik elektromos autóját is megmutatta, de ezek látszólag még nagyon távol állnak a gyártástól. Ezek is az e:N sorozat jövevényei, és ugyanazon a szögletes futurisztikus dizájnon osztoznak, mindössze a karosszéria formája más: egyikőjük SUV, a másik egy GT, a harmadik pedig egy kupé.

Habár az e:N családdal Kína meghódítása a célja a Hondának, közleményében az áll, hogy ezeket a modelleket exportálni is szeretné, ám arról nincs információ, hogy mikor, és hogy Európa is a célpiacok között szerepel-e.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.