A címben megfogalmazott állítást, miszerint hagyományos autót használni 50%-kal drágább, mint villanyautót, nem mi állítjuk, hanem a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke, Herbert Diess osztotta meg egy Linkedin posztban. Diess az Auto Zeitung által elvégzett számításra hivatkozik. A lap szerint egy Volkswagen Tiguan 2.0 TDI használata 30%-kal többe kerül, mint egy Volkswagen ID.4-gyel közlekedni. Ha valaki Audit választana, már 40%-kal magasabbak a dízel Q5 használatának költségei egy Q4 e-tron modellhez viszonyítva. A legnagyobb, 50%-os felárat pedig az a Škoda vásárló fogja fizetni, aki Kodiaq-ot vásárolt a legnagyobb akkus ENYAQ iV 80 helyett. Fotó: Herbert Diess Linkedin / Auto Zeitung A lap munkatársai igyekeztek hasonló teljesítményű és méretű modelleket választani, bár az Audi esetében ez nem sikerült, az elektromos Q4 e-tron nagyobb teljesítménnyel, nagyobb forgatónyomatékkal és kedvezőbb gyorsulással rendelkezik, mint a Q5 40 TDI quattro modell. Mindhárom márkánál igaz, hogy már a vételár is kedvezőbb az elektromos autó esetében, bár az Audi és a Volkswagen modelljeinél ez csak az állami támogatásnak köszönhető. A Škodánál azonban már a támogatás levonása nélkül, a listaár is a tiszta üzemű villanyautó felé billenti a mérleg nyelvét. Címlapkép: Herbert Diess, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke (Fotó: Volkswagen) Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!