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
auto
2024. 04. 24. szerda

Hagyományos autóval járni másfélszer annyiba kerül, mint elektromossal

elektromos autó

A címben megfogalmazott állítást, miszerint hagyományos autót használni 50%-kal drágább, mint villanyautót, nem mi állítjuk, hanem a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke, Herbert Diess osztotta meg egy Linkedin posztban. Diess az Auto Zeitung által elvégzett számításra hivatkozik. A lap szerint egy Volkswagen Tiguan 2.0 TDI használata 30%-kal többe kerül, mint egy Volkswagen ID.4-gyel közlekedni. Ha valaki Audit választana, már 40%-kal magasabbak a dízel Q5 használatának költségei egy Q4 e-tron modellhez viszonyítva. A legnagyobb, 50%-os felárat pedig az a Škoda vásárló fogja fizetni, aki Kodiaq-ot vásárolt a legnagyobb akkus ENYAQ iV 80 helyett.

Fotó: Herbert Diess Linkedin / Auto Zeitung

A lap munkatársai igyekeztek hasonló teljesítményű és méretű modelleket választani, bár az Audi esetében ez nem sikerült, az elektromos Q4 e-tron nagyobb teljesítménnyel, nagyobb forgatónyomatékkal és kedvezőbb gyorsulással rendelkezik, mint a Q5 40 TDI quattro modell.

Mindhárom márkánál igaz, hogy már a vételár is kedvezőbb az elektromos autó esetében, bár az Audi és a Volkswagen modelljeinél ez csak az állami támogatásnak köszönhető. A Škodánál azonban már a támogatás levonása nélkül, a listaár is a tiszta üzemű villanyautó felé billenti a mérleg nyelvét.

Címlapkép: Herbert Diess, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke (Fotó: Volkswagen)

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.