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
auto
2024. 04. 23. kedd

Tovább bővül a Voltia XL-es elektromoskisteherautó-kínálata, miután a Stellantis márkáinak járművei, és a Toyota csomagszállítója is megkapja a vállalat speciális csomagtérnövelő karosszériáját. A szlovák csapat, mely arról vált ismertté, hogy a változatosabb felhasználás érdekében átalakította a Nissan e-NV200-as furgonját, most a Peugeot e-Expert, Toyota Proace-e, Opel/Vauxhall Vivaro-e, illetve a Citroën ë-Jumpy modelleket is kezelésbe veszi.

Az átalakítás kizárólag a karosszériát érinti, így a 100 kW teljesítményű villanymotor és a hajtáslánc egyéb elemei változatlanok maradnak. A kisteherautókat a gyártóik három méretváltozatban kínálják, de a Voltia csak a legnagyobb, 5,3 méter hosszú verzióval dolgozik. Maga a csomagtér egyébként a padló szintjénél megőrzi 2,86 méteres hosszát és 1,65 méteres szélességét, csupán magasságban nő 80 centimétert, illetve továbbnyúlik a vezetőfülke fölé 90 centimétert, egyfajta hátizsákként körülölelve az autót. A dupla hátsóajtó az átalakítás következtében 1,85 méter magasra növekszik.

Gyárilag a legnagyobb változat csomagkapacitása 6,6 köbméter, a Voltia XL modellekben ez 11 köbméterre nő, cserébe azonban a teherbírásból fel kell áldozni. Sőt, a megnövekedett légellenállás és tömeg miatt a hatótáv is csökken, az 50 kWh-s változaté 190, a 75 kWh-sé 280 km, azaz a WLTP szerint 50 kilométerrel kevesebb, mint puttony nélkül.

A kisteherautók gyártása Szlovákiában kezdődik, de később az Egyesült Királyságban, Franciaországban, és Németországban is gyártásba mennek. Árak egyelőre nem ismertek, vásárlásra a jövő évtől lesz lehetőség.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.