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
auto
2024. 04. 16. kedd

Újabb adatok kerültek elő houstoni Tesla tragédia ügyében

elektromos autó

Idén április óta foglalkozik a sajtó, így mi is, egy a texasi Houston városában történt tragikus kimenetelű balesettel, ami két ember halálát okozta. Azt már májusban megírtuk, hogy a helyszínen végzett szakértői vizsgálat és a baleset szimulálása során kiderült, az ok nem lehetett a gyártó Autopilot rendszere, mivel azt az adott útvonalon, egy felfestések nélküli mellékúton, nem lehet aktiválni.

Most viszont már konkrét bizonyíték is van .

Hivatalos: ember vezette a rommá tört texasi Teslát

Ittas sofőr, tövig nyomott pedál

A toxikológiai vizsgálat adatai már korábban kimutatták, hogy a sofőr véralkohol szintje 1,51 g/l volt, ami nagyjából 1,88 ezreléknek, azaz közepes alkoholos állapotnak felel meg. A Webbeteg szerint itt már részegségről beszélünk. Azt már egy korábbi biztonsági kamerás felvétel is kiderítette azonban, hogy az eredeti tanúvallomásokkal ellentétben a két férfi az autó két első ülésére ült be. Az áprilisi tragédia másnapján komoly felhördülést váltott ki, hogy a nyilatkozó seriff szerint az utasokat a hátsó üléseken találták – ekkor indultak a találgatások az Autopilottal kapcsolatban.

Bár az autó adatrögzítői a tűz miatt komolyan megsérültek, az elmúlt hónapok során az NTSB, a repülőgép balesetek kivizsgálásával is foglalkozó amerikai hivatal szakemberei amennyire lehetett helyreállították a memória chipeket és értékes adatokat nyertek ki.

Eszerint a baleset pillanatában a súlyérzékelők szerint a két férfi az első üléseken ült és az övek is be voltak csatolva. A becsapódást megelőzőt 5 másodpercben a gázpedál szinte tövig, 98,8%-osan volt benyomva, az autó pedig 108 km/h sebességre gyorsult.

Ahogy azt a két férfi feleségei megosztották, vacsora és iszogatás közben az autóról és annak képességeiről volt szó, majd mikor végeztek, az 59 éves házigazda elvitte 69 éves barátját egy körre. A fentiek alapján egyre valószínűbb a feltételezés, hogy a baleset oka, egy részegen bemutatott padlógázas gyorsulás volt, ami egy fában, halállal végződött.

A hatóságok végleges jelentése a közeljövőben várható.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.