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
auto
2024. 04. 19. péntek

Ahogy egy mai autótól elvárható, természetesen a Hyundai IONIQ 5 is 5 csillagot kapott az EuroNCAP töréstesztjén, a remek eredmények pedig különösen nem meglepők azt követően, hogy a koreai testvérszervezet vizsgálatán az eddig etalonnak tartott Tesla Model 3-nál is jobban szerepelt.

A csillagok számánál beszédesebb a százalékos eredmények összevetése a versenytársakkal, ilyenkor azonban érdemes odafigyelni arra, hogy kisebb mértékben évenként eltérnek a feltételrendszerek, ezért csak a közelmúltban tesztelt típusokkal reális az összehasonlítás. A Hyundai újdonságának felnőtt utasok védelménél elért 88%-os eredménye elsősorban a térdlégzsákon veszített pontok miatt marad el a Volkswagen ID.4 93%-os és a Škoda ENYAQ iV 94%-os értékétől, de az oldalról érkező behatásnál a hátul ülők miatt is pontot vesztett a koreai modell. A gyermekek biztonsága 86%-ot kapott. Ebben a kategóriában pontot veszített többek között az első utasülésnél és a hátsó középső ülésnél az isofix rögzítési pont hiánya miatt. A VW ID.4 és az ENYAQ egyaránt 89%-ot ért el ebben a kategóriában.

A gyalogosvédelemre kapott 63% is kevésbé jó eredmény, mint a Škoda 71%-os, illetve az ID.4 76%-os pontszáma, a biztonsági segédfunkcióknál azonban tarolt a koreai elektromos SUV, 88%-os eredménnyel szerepelt ebben a kategóriában, míg a Škoda ENYAQ csak 82%-ot, a Volkswagen ID.4 pedig 85%-ot ért el.

Az alábbi videó talán leginkább látványos része az utóbbi kategória, csodálatos, amint az Ioniq 5 még a takarásból tempósan érkező kerékpáros előtt is lefékez.

Alig tudták összetörni a Škoda elektromos divatterepjáróját

Így törik a Volkswagen ID.4

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.