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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Elektromos és hibrid autószerelő továbbképzést indít a BKIK

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara elektromos és hibrid autójavítási továbbképzést indít autószerelők számára. A háromnapos elméleti és gyakorlati oktatást egyaránt tartalmazó képzést először januárban tartják majd, de igény esetén több alkalommal is megismétlik majd a tanfolyamot. Az első kurzusra már lehet jelentkezni a kamara honlapján.

A részben vagy teljesen elektromos hajtással rendelkező járművek száma robbanásszerű növekedésnek indult, már hazánkban is több hibrid autót adtak el mint benzinest, a dízelek pedig soha nem látott mélyrepülésbe kezdtek. A szerkesztőségünk által megvásárolt firenzei ex-taxi Nissan LEAF kapcsán személyesen is tapasztaltuk, hogy nem könnyű időpontot kapni egy elektromos járművekre specializálódott szerelőnél, hatalmas a várólista annál a néhány szakembernél, aki az első között váltott a modern autók javítására.

Drágább lesz a taxi talpra állítása, mint reméltük

Folyamatosan figyelemmel kísérjük a zöld rendszámok számának hazai növekedését, amelyből azt látjuk, hogy a kiadott rendszámok bő felét az országba használtan érkező tisztán elektromos és tölthető hibrid autók kapják. A használtként érkező autókra gyakran nem él már a gyári garancia, így az elektromos autók javítását is elvállaló szakemberekre egyre nagyobb lesz az igény, ezért mi is arra buzdítunk minden autószervizt, hogy kezdjék el mielőbb átképezni a szakembereiket.

A BKIK-nál szintén úgy vélik, hogy a hibrid és elektromos járművek speciális szervizigényekkel rendelkeznek, melyhez a szakemberhiány következtében még nehezebb megtalálni a megfelelő szakszervizt, ezért döntöttek a továbbképzési program elindítása mellett.

Mikor kell azonnal szervizbe rohanni a Teslával?

A tanfolyam első napja (8 tanóra) elméleti képzést, a két második nap 6-6 óra gyakorlati képzést tartalmaz majd. A képzést 10-12 fős csoportokban tartják a szakmában jártas technikumok oktatói, a BKIK Kézműipari Tagozat Elektromos ipari Osztályának szakemberei, a Magyar Autóklub és a Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara együttműködésével. Az elméleti képzés kiterjed az alternatív hajtású járművek diagnosztikai lehetőségeire illetve a szükséges technológia beszerzésének finanszírozására is. A képzésen tanúsítványt szerző autószerelők a képzést követő két évben legalább két alkalommal díjmentes lehetőséget kapnak megszerzett tudásuk felfrissítésére, a változások követésére.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.