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
auto
2024. 03. 29. péntek

Már készül a texasi gyártósor a Tesla új aksijához

A Tesla gyárépítései valószínűleg a világ legjobban dokumentált ipari projektjeinek csoportjába tartoznak, mivel mindegyiken dolgozik 2-3 külsős drónvideós csapat, és hétről hétre szállítják a képsorokat.

Néha nagyon érdekes dolgokra bukkannak.

Felkészül, vigyázz, kész, 4680!

A 2020 szeptember végi akkunap óta követjük nyomon a Tesla új 4680-as formátumú következő generációs celláinak fejlesztését és a gyártás előkészítését. Bár egyre több hír van róla, hogy a cég beszállítói, mint a Panasonic vagy az LG is készülnek a saját prototípusokkal, a legnagyobb figyelem természetesen a Tesla saját gyártásának megkezdését övezi.

A legutóbbi hivatalos információk arról szóltak, hogy a vállalat jól halad a kitűzött úton, és jelenleg a gyártási sebesség ütemének mechanikai, gyártástechnológiai részleteit csiszolják. Ahogy skálázzák a termelés sebességét a fremonti Kato Roadon található tesztüzemben, úgy jönnek elő az ilyenkor szokásos problémák, amelyeket egyenként kell megoldani.

Ettől függetlenül a Tesla halad a Giga Texas és a Giga Berlin-Brandenburg új cellagyárainak építésével is. Előbbinél már áll az épületrész, utóbbinál még be kell emelni pár vasbeton gerendát, de már van ahol a falakat húzzák fel.

Most Austinból jött a kirakós következő eleme, ugyanis lencsevégre kaptak egy OSB lapokkal burkolt szállítmányt, ami az anód gyártósorainak elemeit tartalmazta. Az anód a cella negatív pólusa, merítéskor az elektronok innen indulnak meg a katód felé. A legtöbb akkugyártó, így a Tesla is azzal javítja az anód tulajdonságait, hogy fő anyaga, a grafit mellett egyre több szilíciumot használnak hozzá, azonban ez nem egy triviális mutatvány. Sok metódus  van erre, de leegyszerűsítve elmondható, hogy az anód minél nagyobb része készül szilíciumból, annál költségesebb az eljárás amit alkalmaznak. A Tesla a 4680-as cella kapcsán azt ígéri, hogy egy új módját találták meg ennek, ami a gyártás költségét 5%-kal csökkenti, a hatótávot pedig 20%-kal növeli.

Hogy ez pontosan hogyan is történik arra valószínűleg nagyon sokan kíváncsiak lennének, és szívesen benéznének a kamionon lévő faláda belsejébe.

Megmutatta 4680-as celláját a Panasonic is

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.