A Mitsubishi Outlander PHEV 2013 óta világszerte közel 290.000 vásárlóhoz jutott el, Európában a mai napig a legnépszerűbb plug-in hibrid meghajtású járművek közé tartozik. Emiatt sokakat csalódásként érhet, hogy a számos területen továbbfejlesztett új generációját a 2020-ban meghozott stratégiai döntés következtében nem fogják a kontinensünkön forgalmazni. Japánban már december közepén megkezdődik a kiszállítása, 2022 első felében Új-Zélandon és Ausztráliában, 2022 második felében pedig Észak-Amerikában is megjelenik. Az Outlander PHEV 8 évvel ezelőtti bevezetésekor egy 12 kWh-s akkucsomagot hozott magával, amit később 13,8 kWh-ra növelt a gyártó. Az új nemzedékben 20 kWh energia fér el, teljesen feltöltött akkuval körülbelül 87 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemmódban. Ezzel párhuzamosan az üzemanyagtankot is megnövelte a Mitsubishi. Az újdonságok közé tartozik, hogy a hátsó motor és a vezérlőegység egyesítését követően felszabadult a hely a harmadik üléssornak, így lehetővé vált a 7 üléses konfiguráció, amely ez idáig kizárólag a hagyományos meghajtású típusoknál volt elérhető. Fejlesztették az összkerekes hajtásrendszert a Super-All Wheel Control legújabb változatával, és az egypedálos vezetés is bekerült a funkciók közé. A különböző vezetési stílusokhoz és útviszonyokhoz hét vezetési módot telepítettek be a mérnökök. A motorok teljesítménye is nőtt, az új Outlander közel 40%-kal erősebb a 221 lóerős elődjénél. Az autó három felszereltségi szintben kapható Japánban, legolcsóbban 4.621.100 jenért lehet elvinni, ami 12,6 millió forintnak felel meg. A Mitsubishi kínálatába az Outlander mellé már egy másik konnektoros hibrid is csatlakozott, Eclipse Cross PHEV néven. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!