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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Mitsubishi Outlander PHEV 2013 óta világszerte közel 290.000 vásárlóhoz jutott el, Európában a mai napig a legnépszerűbb plug-in hibrid meghajtású járművek közé tartozik. Emiatt sokakat csalódásként érhet, hogy a számos területen továbbfejlesztett új generációját a 2020-ban meghozott stratégiai döntés következtében nem fogják a kontinensünkön forgalmazni. Japánban már december közepén megkezdődik a kiszállítása, 2022 első felében Új-Zélandon és Ausztráliában, 2022 második felében pedig Észak-Amerikában is megjelenik.

Az Outlander PHEV 8 évvel ezelőtti bevezetésekor egy 12 kWh-s akkucsomagot hozott magával, amit később 13,8 kWh-ra növelt a gyártó. Az új nemzedékben 20 kWh energia fér el, teljesen feltöltött akkuval körülbelül 87 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemmódban. Ezzel párhuzamosan az üzemanyagtankot is megnövelte a Mitsubishi.

Az újdonságok közé tartozik, hogy a hátsó motor és a vezérlőegység egyesítését követően felszabadult a hely a harmadik üléssornak, így lehetővé vált a 7 üléses konfiguráció, amely ez idáig kizárólag a hagyományos meghajtású típusoknál volt elérhető. Fejlesztették az összkerekes hajtásrendszert a Super-All Wheel Control legújabb változatával, és az egypedálos vezetés is bekerült a funkciók közé. A különböző vezetési stílusokhoz és útviszonyokhoz hét vezetési módot telepítettek be a mérnökök. A motorok teljesítménye is nőtt, az új Outlander közel 40%-kal erősebb a 221 lóerős elődjénél.

Az autó három felszereltségi szintben kapható Japánban, legolcsóbban 4.621.100 jenért lehet elvinni, ami 12,6 millió forintnak felel meg.

A Mitsubishi kínálatába az Outlander mellé már egy másik konnektoros hibrid is csatlakozott, Eclipse Cross PHEV néven.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.