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
auto
2024. 04. 24. szerda

November 17. és 28. között a Los Angeles Auto Show látogatói élőben is megtekinthetik a Kia vadonatúj villanyautóját, mely egyben a második modell a márkánál az E-GMP elektromos padlólemezen. Neve is árulkodik róla, hogy a Concept EV9 egyelőre csupán egy koncepció, amely az EV9 néven érkező három üléssoros SUV egy lehetséges dizájnját mutatja be, de nem tudni, hogy az Opposites United formavilág szellemében tervezett, és a természet, valamint a fenntarthatóság által inspirált autón látható stíluselemek végül mekkora arányban maradnak meg a végleges változaton.

A Concept EV9 egy izmos, határozott vonalakkal vértezett terepjáró testébe bújt, amelyhez tökéletesen illeszkednek a speciális, háromszöges dizájnú, 22 colos aero felnik. A SUV 4,93 méter hosszú, azaz mintegy 25 centivel hosszabb a már megvásárolható EV6 modellnél. Ehhez 2055 mm-es szélesség, 1790 mm-es magasság, és 3100 mm-es tengelytávolság tartozik. A jármű érdekessége, hogy a tetősín visszahúzható, így amikor nincs rá szükség, elbújik a tetőbe, nem zavarva az aerodinamikát. Másik különlegesség, hogy a motorháztető légbeömlőinél napelemeket épített be a gyártó, bár ezek a kis felület miatt valószínűleg nem termelnek jelentős mennyiségű energiát.

Az utastér biztosan nem marad olyan, amilyennek most a képeken láthatjuk, hiszen mint minden tanulmánynál, a gyártó arra törekedett, hogy a lehető legjobban szemléltetni tudja az autó által kínált tér nagyságát.

A Concept EV9 három különböző üléselrendezést is tud: az Active Mode a hagyományos vezetési konfiguráció, amikor az ülések előre néznek, és az ultraszéles, 27 colos kijelző által megjelenített információkra támaszkodva a sofőr irányítani tudja a járművet. Miután a sportterepjáróban nincs teljes önvezetés, a Pause Mode és az Enjoy Mode csak álló helyzetben aktiválható. Előbbi során az első üléssor a harmadik felé fordul, a második sor ülései pedig ledőlnek, és asztal lesz belőlük, ezáltal pikk-pakk egy prémium nappalit varázsolnak az autóba. Az utóbbi egy amolyan chill mód, amikor az ülések hátrafordulnak, a csomagtérajtó kinyílik, és az utasok szabadon meredhetnek kifelé a természetbe.

A Concept EV9 ebben a formában 480 km-t tud megtenni egy töltéssel, 350 kW-os teljesítménnyel pedig 20-30 perc alatt 10-ről 80%-ra tölthető az aksi. Azt egyelőre nem árulta el a Kia, hogy mikor láthatjuk a gyártásba szánt változatot.

Az amerikai rendezvényen a cégcsoport másik márkája a Hyundai is előállt egy extravagáns koncepcióval:

Hatalmas és eltörli a hatótávparát az Ioniq SEVEN

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.