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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Ford: Sokkal nagyobb a kereslet a villanyautókra, mint vártuk

elektromos autó

A Ford F-150 Lightning előfoglalásai kapcsán – amely immár megközelítette a 200 ezret – az amerikai autóóriás igazgatói többször is hangoztatták, hogy meglepetésként érte őket a villanyautók iránt mutatott óriási vásárlói kereslet. Ezért a Ford megduplázza az eredetileg tervezett elektromosautó-gyártási kapacitását 2023 végéig.

Meglepte a Fordot, mennyien akarnak villanyautót

Jim Farley vezérigazgató az Automotive News hírportálnak adott interjújában beszélt arról ismét, hogy miként látja az elektromos autók terjedésének és a vállalat piaci szereplésének jövőjét.

„A kereslet [az elektromos autókra] sokkal nagyobb, mint amire számítottunk. Ez valóban egy teljesen új élmény ennek a cégnek, amely próbál tettre kész maradni. Egészen másképp kell megközelítenünk a kérdést, mint ahogyan eddig a kapacitásaink tervezése során tettük” – fogalmazott a CEO.

Twitter-bejegyzésekben arról is írt, hogy a következő néhány éven belül a világ második legnagyobb elektromosautó-gyártó vállalatává próbálnak válni, de természetesen a végső cél az első helyezés. Ehhez azonban az szükséges, hogy ki tudják elégíteni a keresletet.

Farley elmondta, hogy ennek érdekében 2023 végére 600.000 darabra nő a Ford villanyautóinak éves gyártási kapacitása, ami duplája a korábban tervezettnek. Mindezt ráadásul azelőtt, hogy a szeptemberben bejelentett gigaberuházások megvalósulnának. Jelenleg a Mustang Mach-E-t, az E-Transit kisteherautót, és az F-150 Lightning pickupot gyártja tisztán elektromos hajtással a Ford, de 2023 végéig a kínálat része lesz egy a Volkswagen MEB padlólemezére tervezett villanyautó is. 2023 utánra is vannak tervek, készül az Explorer, valamint a Lincoln Aviator is 100%-ban elektromos hajtással, erről már májusban írtunk részletesebben.

Legnépszerűbb modelljeiből csinál villanyautót a Ford

A gyártási kapacitás növelése azonban nem lesz sétagalopp – tette hozzá a vezérigazgató – hiszen a rendelkezésre álló akkumulátorok mennyisége, és jelenleg még a chiphiány is nehezíti.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.