PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

A nálunk leginkább a Hyundai Kona nevével fémjelzett tűzesetek és visszahívás Amerikában érinti a Chevrolet Bolt elektromos autót is. Az idehaza Opel Ampera-e néven futó járműből Európába kevesebb mint 10 ezer érkezett, de az USA-ban, Kanadában és még pár kisebb piacon még további 102 ezer fut belőlük.

Mindben aksit kell cserélni.

Leállás

Több mint két hónapnyi szünet után november elsején indult újra a Bolt gyártása a GM Orion Assembly nevű gyárában, de 15-én ismét leálltak a gyártósorok, és most ismét jó időre. A vállalat arról tájékoztatta a munkásokat, hogy az év végéig biztosan nem indul újra a gyártás, és a pontos indulás sincs még kijelölve, de valamikor 2022 elején szeretnék folytatni a termelést.

Az ok most nem a chiphiány, hanem a hatalmas visszahívás. A következő hetekben, hónapokban a gyár kizárólag az érintett autók akkupakkjának cseréjén fog dolgozni – gyaníthatóan az új LG cellákat építik akkucsomagba.

Nagy a baj: az összes elektromos Boltot visszahívják a veszélyes aksik miatt

A General Motors jelenleg tehát nem gyárt villanyautót, de várhatóan a hetekben indul a Hummer EV gyártósora, azonban eleinte itt is kis szériáról lesz szó, egy ideig eltart mire felfut a termelés. A Bolthoz anno nagy reményeket fűzött a konszern, 2017 elején a Model 3 előtt jelent meg a típus, amit a Tesla nagy kihívójának szántak. Az elévágás azonban nem hozta meg a várt sikert: míg a Boltból becslések szerint 112 ezer, addig a Model 3-ból már jóval több mint 1 millió készült eddig.

A vállalat most azt mondja, hogy a pontos újraindulás attól függ, mennyire gyorsan haladnak a csereakku programmal, mivel addig nem akarnak új rendelést felvenni, amíg a jelenlegi ügyfelek problémáját nem oldották meg.

Most már egészen kínos amit az amerikai elnök csinál

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.