Január 3-án hétfőn, 2022 legelső hétköznapján mutatja be Vision EQXX tanulmányautóját a Mercedes-Benz, amely a valaha épült leghatékonyabb elektromos autóként a vállalat vezető pozícióját hivatott nyomatékosítani az elektromos hajtástechnológia terén. Markus Schäfer, a Daimler AG és Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagja egy LinkedIn-bejegyzésben árulta el a premier dátumát, és írt arról, hogy a villanyautók fejlesztésének a jelenleginél sokkal gyorsabban kellene haladni. Mercedes-Benz Vision EQXX Ezért tűzte ki maga elé a Mercedes azt az ambiciózus célt, hogy elkészíti a Vision EQXX-et, amely nem csak egy bemutatóautó, hanem egy átfogó, interdiszciplináris technológiai program, ami hasznos tudással és tapasztalattal szolgál majd a különböző fejlesztési területek szakértői számára. Az igazgató egyelőre nem akart túl sokat elárulni az autóról így bő öt héttel a bemutató előtt, de azt már tudjuk, hogy a Vison EQXX egy kompakt jármű lesz 1000 km feletti valós hatótávolsággal. A fogyasztás kilowattóra/100 kilométerben mérve egyszámjegyű marad még normál autópályatempónál is, ami lenyűgöző, ha figyelembe vesszük, hogy még a hatékonyság élmezőnyét uraló villanyautók, például a Tesla Model 3 is körülbelül 14 kWh energiát emészt fel 100 kilométeren. A kimagasló hatótávolság részben annak köszönhető, hogy az EQS-hez képest 20%-kal növelik a fejlesztők az akkumulátor energiasűrűségét a cellák szintjén, másrészt pedig az aerodinamika is egyedülállónak ígérkezik: még az EQS csúcsszedán világrekorder 0,20-as légellenállási tényezőjét is túlszárnyalja. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!