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
auto
2024. 04. 20. szombat

Január 3-án hétfőn, 2022 legelső hétköznapján mutatja be Vision EQXX tanulmányautóját a Mercedes-Benz, amely a valaha épült leghatékonyabb elektromos autóként a vállalat vezető pozícióját hivatott nyomatékosítani az elektromos hajtástechnológia terén. Markus Schäfer, a Daimler AG és Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagja egy LinkedIn-bejegyzésben árulta el a premier dátumát, és írt arról, hogy a villanyautók fejlesztésének a jelenleginél sokkal gyorsabban kellene haladni.

Mercedes-Benz Vision EQXX

Ezért tűzte ki maga elé a Mercedes azt az ambiciózus célt, hogy elkészíti a Vision EQXX-et, amely nem csak egy bemutatóautó, hanem egy átfogó, interdiszciplináris technológiai program, ami hasznos tudással és tapasztalattal szolgál majd a különböző fejlesztési területek szakértői számára.

Az igazgató egyelőre nem akart túl sokat elárulni az autóról így bő öt héttel a bemutató előtt, de azt már tudjuk, hogy a Vison EQXX egy kompakt jármű lesz 1000 km feletti valós hatótávolsággal. A fogyasztás kilowattóra/100 kilométerben mérve egyszámjegyű marad még normál autópályatempónál is, ami lenyűgöző, ha figyelembe vesszük, hogy még a hatékonyság élmezőnyét uraló villanyautók, például a Tesla Model 3 is körülbelül 14 kWh energiát emészt fel 100 kilométeren.

A kimagasló hatótávolság részben annak köszönhető, hogy az EQS-hez képest 20%-kal növelik a fejlesztők az akkumulátor energiasűrűségét a cellák szintjén, másrészt pedig az aerodinamika is egyedülállónak ígérkezik: még az EQS csúcsszedán világrekorder 0,20-as légellenállási tényezőjét is túlszárnyalja.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.