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
auto
2024. 04. 24. szerda

Így lehet tényleg megfizethető villanyautója a Toyotának

elektromos autó

2022 áprilisában, a Pekingi Autószalonon egy vadonatúj tisztán elektromos meghajtású autójáról rántja le a leplet a Toyota – tudta meg a Reuters. A hírügynökség négy különböző forrásától is úgy értesült, hogy a japán autógyártó kínai technológiával szereli fel autóját, amit a BYD biztosít számára. A két vállalat még 2019-ben jelentette be, hogy együttműködnek az akkumulátoros elektromos autók technológiájának kutatásában és fejlesztésében.

Toyota – BYD együttműködés

A kis méretű, de mégis tágas utastérrel rendelkező elektromos szedánba a BYD Blade akkumulátorát szereli a Toyota LFP (lítium-vas-foszfát) kémiával – a Reutersnek nyilatkozó források elmondása szerint ez a technológia, és a kínaiak műszaki tudása és tapasztalata jelentős költségcsökkenést eredményez a jármű fejlesztése és gyártása során, így ez lehet az autógyártó óriás első valóban megfizethető villanyautója. Két forrás úgy fogalmazott, hogy az autóra Szent Grálként tekint a Toyota, hiszen évek óta küzd azzal, hogy egy olyan kompakt elektromos autót dobjon piacra, ami versenyképes a költségeit tekintve, és nem áldozza fel a kényelmet az alacsonyabb ár érdekében. A vállalat egyik igazgatója egyébként éppen néhány nappal ezelőtt beszélt arról, hogy villanyautót nagy számban csak alacsony vételár mellett lehet eladni, s ez jóval fontosabb, mint a nagy hatótáv.

Toyota: fontosabb a jó ár, mint a nagy hatótáv

A szedán méretben hasonló lesz a Corollához, annál egy kicsivel nagyobb. Valószínűleg a bZ sorozat következő tagjaként debütál majd, ám a Reuters úgy tudja, hogy kezdetben kizárólag a kínai piacon fogják értékesíteni 2022 második felétől.

Íme a Toyota korszakváltó autója

Sajtóértesülések szerint az új villany-Toyotát valószínűleg 200.000 jüan (10,2 millió forint) alatt haza lehet majd vinni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.