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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Úgy látszik már a multik is az elektromos kamionokkal és teherautókkal reklámozzák magukat.

Rénszarvas helyett

Az ABB, a Coca-Cola és a Volvo Truck közös olasz projektjében az üdítőital gyártó Észak-Olaszországból Dél-Olaszországba indított egy elektromos kamiont, amely december 7. és 20. között egy 1300 kilométeres út keretében reklámozza a szinte CO2 mentes közlekedést.

Volvo Electric FL – állítólag töltés közben nem kell végig fogni a csatlakozót.

Utóbbi félmondatunk nem tévedés, ugyanis a töltés egy részét az ABB olasz telephelyein végzik majd, ahol 100%-ban megújulókkal termelik az ehhez szükséges áramot. Természetesen – mint mindennek – a teherautók, illetve a töltők, napelemek gyártásának is van CO2 lábnyoma, és az út során más, publikus töltőket is igénybe vesznek majd, így teljesen szén-dioxid mentes közlekedés továbbra sem létezik. Nem elhanyagolható azonban, hogy a főleg városi használatra tervezett teherszállító igen csendes, és semmilyen égésterméket nem pöfékel a belvárosok levegőjébe.

Volvo Electric FL – pirosban.

A Volvo Electric FL teherautó négy darab, összesen 265 kWh kapacitású akkupakkal rendelkezik, a villanymotorok összteljesítménye 200 kW (272 lóerő), és 16,7 tonna rakományt tud magával vinni – bár utóbbi kapcsán megjegyeznénk, hogy elképzelhető, hogy a sajtóközleményben ez elírás, mivel a Volvo weboldala ezt a a jármű össztömegének jelöli meg.

Az Electic FL egyébként a gyártó adatai szerint akár hálófülkével, és 4400 mm, vagy 5300 mm tengelytávval rendelkező változatokban is rendelhető. Az igényeknek megfelelően 2-6 akkupakk fér a teherautó alá, a WLTP hatótáv pedig akár 300 km is lehet. A maximális konfigurációban 317 kWh az aksik összkapacitása, a középső, 4 akkus változatnál pedig a gyártó kevesebb mint 2 órás villámtöltést jelöl meg.

Volvo lett az első sorozatgyártású elektromos teherautó Magyarországon

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.