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
auto
2024. 04. 19. péntek

Már a második villanyautóját is szállítja az európaiaknak a kínai XPeng

elektromos autó

Az XPeng Motors a közösségimédia-oldalain számolt be arról tegnap, hogy átadta legelső P7 típusú tisztán elektromos autóját Oslóban, s ezzel kezdetét vette a modell európai kiszállítása. A kínai autómárka számára ez a második piaci bevezetés a kontinensen, korábban a G3 szabadidőautóval sikerült betörnie a norvég autópiacra.

Mint korábban megírtuk, a Norvégiában megvásárolható P7 specifikációi kissé eltérnek a kínaitól, Európában például csak egyetlen akkukapacitással, 80 kWh-val kapható az autó. Hátsókerekes konfigurációban, RWD Super Long Range név alatt a WLTP szerint 530 kilométert tud megtenni egy töltéssel, az összkerék-meghajtású High-Performance típus WLTP hatótávja pedig 470 km. Vételáruk 447.820, illetve 507.820 norvég koronáról indul, amely jelenlegi árfolyamon 16, illetve 18,2 millió forintnak felel meg. A P7-ből készült egy limitált kiadású, pillangóajtós változat is, amely az erősebb, 316 kW teljesítményű hajtásrendszert használja, és 599.900 koronáért, azaz mintegy 21,5 millió forintért lehet hazavinni.

Pillangóajtókkal is kapható Európában a kínai XPeng P7

Az XPengnek két további modellje is várja az európai megjelenést, ám azt egyelőre nem lehet pontosan tudni, hogy a P5 szedán, valamint a G9 SUV mikor érkezhet Norvégiába, vagy Európa más vezető elektromosautó-piacára. Az azonban, hogy sok zéró kibocsátású autót adjon el a kínai cég, már nem csak a saját, hanem a Volkswagen érdeke is. Hogy miért, azt itt írtuk meg.

High-tech SUV-val törnek előre a kínaiak

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.