David Dello Stritto, a Subaru Europe értékesítésének és marketingtevékenységének ügyvezető igazgatója egy 25 perces videóban járja körbe a Subaru Solterra elektromos SUV-t, és mutatja be annak kifejezetten az európai piacra szánt specifikációit. Stritto elmondta, hogy a Solterra november 11-ei premierjét követően rengeteg kérdés özönlött be a japán autógyártóhoz azzal kapcsolatban, hogy Európában is kapható lesz-e a modell, és ha igen, mikor és milyen műszaki adatokkal érkezik. Ezért készült most el az alábbi videó a legelső villany-Subaruról, amely megjött Európába. A vásárlóknak azonban még várniuk kell egy keveset, hiszen ők 2022 közepe táján kapják meg autójukat.
A Solterra méretben hasonló a Forester sportterepjáróhoz, annál egy kicsivel alacsonyabb és hosszabb, és első és hátsó kerekek is messzebb helyezkednek el egymástól. A csomagtartóban 464 liternyi csomag fér el. Ahhoz, hogy a Solterra boxermotor nélkül is vérbeli Subaru lehessen, az igazgató szerint három elvárásnak kell megfelelnie: legyen biztonságos, szórakoztató, és erős.
Ami a biztonságot illeti, a Solterra egy vadonatúj biztonsági csomagot kapott Subaru Safety Sense néven, ami magában foglalja a gyártó korábbi biztonsági funkcióit, és az olyan újdonságokat is, mint a Safe Exit Assist System, amely figyelmezteti az utasokat, ha jön egy autó, amikor éppen nyitnák ki az ajtót, hogy kiszálljanak. Abból fakadóan, hogy ez a modell akkumulátort hordoz a hasában, további biztonsági lépésekre is szükség volt az autó tervezése közben. Az akkupakk védelme érdekében a Solterra padlólemeze 1,2-szer erősebb, mint a hagyományos meghajtású járműveké, ám a biztonság kedvéért a Failsafe funkció baleset esetén azonnal lekapcsol minden elektronikát, ami az akkumulátorból táplálkozik.
Mi kell ahhoz, hogy szórakoztató legyen az autó? A két, egymástól független 80 kW teljesítményű villanymotor, és a 335 Nm nyomaték valószínűleg már elég lesz ahhoz, hogy a vásárlók egy valódi Subaruban érezhessék magukat vezetés közben. Nulláról száz km/h közelébe 7,6 másodperc alatt gyorsul a Solterra, ami épp annyira gyors, mint a BRZ sportkocsi korábbi generációja.
Erős alatt a Subaru vásárlói nem az autó teljesítményét értik, hanem azt a fajta szívósságot, amivel a járművek mindenféle kemény tereppel képesek megbirkózni. A Solterra összkerékmeghajtása állandó, azaz a mozgás kezdetével mindkét motor beindul és forgatni kezdi a kerekeket. Európában kizárólag összkerekes meghajtással lesz kapható a modell.
Stritto szerint a Solterra 71,4 kWh-s akkumulátora 10 éven keresztül képes lesz megőrizni kapacitásának legalább 90%-át. Hogy mekkora távolságot képes megtenni az autó egy töltéssel, az nyilvánvalóan függ a felhasználás módjától – az elektromos Subaruban hőszivattyú biztosítja, hogy az ideális hőmérséklet beállítása minél kevesebb energiát fogyasszon. Várhatóan körülbelül 400 km hatótávolságra lehet számítani maximum, de a WLTP homologizáció még nem történt meg. DC hálózaton fél óra alatt 80%-ra tölthető az akku.