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
auto
2024. 04. 23. kedd

Félelmetes driftszörnyet fejlesztett az Audi

elektromos autó

Az Audi Sport divízió legendás S1 quattrója, mely egykoron a világhírű amerikai Pikes Peak International Hill Climb versenyt is meghódította, most magára öltötte modern köntösét, és hagyományos hajtását tisztán elektromosra cserélte, hogy egy epizód erejéig a Gymkhana sorozatban filmsztárrá válhasson. Bizony, az Audi S1 e-tron quattro Hoonitron sajnos nem a hétköznapi embereknek készül, hanem kifejezetten az ismert driftlegendának, Ken Blocknak, aki az Elektrikhana című epizódban füstöli majd a villanyautó kerekeit.

Az S1 e-tronról annyit árult el a gyártó, hogy egy kétmotoros, összkerék-meghajtású bestia szénszálas karosszériával, és a FIA által meghatározott teljes biztonsági kialakítással. Ken Blocknak már novemberben lehetősége volt tesztelni a kocsit, tapasztalatai kapcsán elmondta, hogy kipróbált már sokféle autót belsőégésű motorral és váltóval, de az Audi villanyos hajtása most sok olyan új dolgot mutatott meg neki, amit még meg kell tanulnia. Álló helyzetből 150 km/h-s driftelésbe gyorsulni kizárólag a jobb lábát használva például egy különleges új élmény volt – magyarázta a versenypilóta.

Az autót az ingolstadti dizájnközpontban tervezték, a technológiai fejlesztése pedig Nerckarsulmban történt, ahol az RS e-tron GT-t is gyártják. Az Elektrikhanát néhány hónapon belül láthatják a nézők.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.